Performancing Metrics

ارز مبادله‌ای به لوازم آرایشی تعلق نمی‌گرفته که حالا بخواهد ممنوع شود | اتاق خبر
کد خبر: 312516
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1394 - 16:17
رئیس انجمن واردکنندگان فراورده‌های آرایشی، بهداشتی و عطریات گفت: تخصیص ارز مبادله‌ای برای اعضای ما در خصوص واردات لوازم آرایشی و بهداشتی از ابتدا هم صورت نمی‌گرفت.


اتاق خبر: محمدرضا بوترابی درباره این‌که برخی اخبار از دستور جدید دولت مبنی بر ممنوعیت تخصیص ارز مبادله‌ای برای واردات لوازم آرایشی حکایت دارند گفت: تا آنجایی که اطلاع دارم، نه خودم، نه همکارن و اعضای ما در این انجمن تا به حال ارز مبادله‌ای دریافت نکرده‌ایم.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی ادامه داد: تخصیص ارز شاید به واردات اولیه مواد اولیه تولید محصولات آرایشی تعلق داشته است، چرا که تولیدکنندگان داخلی نیاز دارند برخی از مواد اولیه خود را از طریق واردات تامین کنند و اگر نه چیزی از آن ارز به ما نرسیده است.

رئیس انجمن واردکنندگان فراورده‌های آرایشی، بهداشتی و عطریات، رفع تحریم ها و آزاد شدن مبادی پولی را در بازار محصولات آرایشی و بهداشتی چندان موثر ندانست و افزود: رفع تحریم‌ها نهایتا پنج درصد در بازار و واردات ما تاثیرگذار است، چرا که ما پیش از این هم در شرایط تحریم انتقال پول را از طریق صرافی‌ها انجام می‌دادیم و کالای خود را وارد می‌کردیم.

در حالی که بنا بر اعلام مسئولان 80 درصد از لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی به صورت قاچاق وارد می‌شود و واردات رسمی این محصولات در هشت ماهه امسال کمتر از 50 میلیون دلار بوده است،‌ بوترابی دلیل اصلی قاچاق این حجم از محصولات آرایشی را بالا بودن تعرفه ها عنوان کرد و گفت: در حالی قیمت تمام شده محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق نسبت به محصولات قانونی 60 درصد ارزان تر تمام می‌شود، نمی‌توان مصرف کننده را از خرید آن منصرف کرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید