Performancing Metrics

تولید دنا و رانا در عمان؛ خودروی ایرانی زیر پای اعراب می‌رود | اتاق خبر
کد خبر: 312762
تاریخ انتشار: 8 بهمن 1394 - 07:02
ایران خودرو برای تولید محصولات دنا و رانا با مقامات دولتی و شرکت‌های خصوصی عمان شریک می‌شود. در این شراکت، شرکتی در کشور عمان تاسیس شده و خودروهای دنا و رانا را مونتاژ می‌کند.

اتاق خبر - بر اساس قراردادی که میان ایران خودرو، دولت عمان و بخش خصوصی این کشور در غرفه‌ی ایران خودرو به امضا رسید، طرفین متعهد شدند تا نسبت به ایجاد یک شرکت با هدف سرمایه‌گذاری مشترک اقدام کنند.

در این قرارداد آمده است که طرف های عمانی شامل دولت و بخش خصوصی، با تامین ۸۰ درصد از مبلغ کل سرمایه‌گذاری و ایران خودرو با آورده‌ی ۲۰ درصدی به صورت غیر نقدی در قالب خدمات فنی-مهندسی و فناوری تولید، خط تولید محصولات دنا و رانا را در منطقه آزاد «دُقُم» راه‌اندازی کنند.

ایران خودرو عمان

خودروهای تولیدشده‌ی این کارخانه ایرانی-عمانی در ابتدا به صورت قطعات نیمه منفصله (SKD) ارسالی از ایران مونتاژ خواهند شد. مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است مراحل بعدی توسعه‌ی این کارخانه با ایجاد خطوط رنگ و سپس بدنه‌سازی تکمیل و این کارخانه به پایگاه منطقه‌ای تولید محصولات ایران خودرو در حوزه‌ی خلیج فارس و شمال آفریقا تبدیل شود.

ایران خودرو عمان

این قرارداد در سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری‌ اسلامی ایران در عمان به امضاء طرفین رسید. ایران خودرو در این نمایشگاه ۸ محصول خود را به نمایش گذاشت.

ایران خودرو عمان

نظرات
ADS
ADS
پربازدید