Performancing Metrics

تداوم بحران سوریه ناشی ازقصورسیاسی است | اتاق خبر
کد خبر: 312767
تاریخ انتشار: 8 بهمن 1394 - 00:15
مسوول کمکهای انسانی سازمان ملل:
مسئول هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل (اوچا) با تاکید بر این که نهادهای امدادگر این سازمان در سوریه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند تصریح کرد که تداوم بحران 5 ساله دراین کشور به دلیل کوتاهی نهادهای کمک رسانی نبوده بلکه ناشی از قصور و کوتاهی سیاسی ا

مسئول هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل (اوچا) با تاکید بر این که نهادهای امدادگر این سازمان در سوریه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند تصریح کرد که تداوم بحران 5 ساله دراین کشور به دلیل کوتاهی نهادهای کمک رسانی نبوده بلکه ناشی از قصور و کوتاهی سیاسی است.

'جان گینگ 'سرپرست عملیاتی دفتر هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل 'اوچا' درگفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: مردم سوریه که بدلیل کوتاهی های سیاسی با گذشت 5 سال از بحران جاری دراین کشور همه چیز خود را از دست داده اند بتدریج در حال از دست دادن امید خود به کمک های جهانی هستند.
وی افزود: شکست تلاش ها برای حل بحران سوریه قطعا بدلیل کوتاهی سازمان های انساندوستانه نیست بکله یک قصور وکوتاهی سیاسی است.
وی با اشاره به برگزاری گفتگوهای صلح سوریه که قرار است روز جمعه برگزار شود ادامه داد: به همین دلیل ما چشم امید به این روند سیاسی دوخته ایم تا کاری را که ضروری است انجام دهیم.
گینگ افزود، انتظار جامعه جهانی از این گفتگوها این است که راه حلی را برای خاتمه بخشیدن به این درگیری ها و بازگرداندن مردم این کشور به مسیر عادی زندگی فراهم کند.
این مقام سازمان ملل با قدردانی از تلاش های 'قهرمانانه' مسئولین یونیسف، سازمان بهداشت جهانی و دفتر اوچا در سوریه گفت که کارکنان این نهادها بطور روزمره با به خطر انداختن جان خود در تلاش بوده اند تا کمک های مورد نیاز میلیون ها نفر از مردم سوریه را در مناطق جنگ زده این کشور به دست آن ها برسانند.
یاکوب ال هیلو سرپرست دفتر اوچا در سوریه نیز در این نشست خبری گفت: ما برای رساندن این پیام مردم سوریه به ژنو آمده ایم تا بگوییم که دیگر بس است وبگوییم که مردم سوریه دیگر توان پرداختن خسارات ناشی از قصور وکوتاهی سیاسی در همه سطوح آن را ندارند.
ال هیلو اظهار امیدواری کرد که برگزار کنندگان مذاکرات صلح سوریه که در روزهای آینده به ژنو خواهند آمد دستکم بر سر توقف حمله به مدارس، بیمارستان ها و مراکز درمانی به توافق برسند و با برقراری آتش بس انساندوستانه به امدادگران اجازه رساندن کمک های درمانی و بهداشتی به مردم جنگ زده این کشور را بدهند.
درادامه این نشست مطبوعاتی هانا سینگ مسئول دفتر یونیسف در سوریه نیز اثرات مخرب 5 سال جنگ دراین کشور بر کودکان سوری را تکان دهنده خواند و یاد آور شد که در حال حاضر میلیون ها کودک سوری از رفتن به مدرسه محروم مانده اند و بیش از 25 درصد مدارس این کشور غیر قابل استفاده است و 50 هزار آموزگار سوری یا کشته شده و یا مجبور به فرار از شهرهای خود شده اند.
به گفته این مقام ادامه جنگ وخشونت موجب شده است که آموزش وپروش درسوریه که قبل از آغاز این بحران 90 درصد از کودکان آن به تحصیل مشغول بوده اند نزدیک به 2 دهه از روند پیشرفت طبیعی خود عقب بیافتد.
گروه تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره با حمایت برخی کشورهای منطقه از پنج سال گذشته بخشهایی از سوریه را اشغال کرده و با کشتار بی رحمانه مردم و تخریب زیرساختهای این کشور موجب فرار مردم از مناطق مسکونی خود شده اند.

منبع: ایلنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید