Performancing Metrics

تجلیل از فیدل کاسترو در اجلاس اصحاب عشق در کرج | اتاق خبر
کد خبر: 313107
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1394 - 03:34
فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از مبارزات ضداستکباری فیدل کاسترو، سیدحسن نصرالله، شیخ زکزاکی، شیخ نمر و شیخ البوطی تقدیر و تجلیل کردند.

به گزارش اتاق خبر  و به نقل از ستاد خبری دومین اجلاس سراسری اصحاب عشق، تجلیل از مبارزات ضد استکباری چهره های مطرح بین المللی از برنامه ها و بخش های اصلی گردهمایی تخصصی فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ایران است.


فیدل کاسترو به عنوان یکی از چهره های شاخص مبارزه با امپریالیسم در جهان شناخته می شود که توانست انقلاب کوبا را با رهبری و مدیریت خاص خود به پیروزی برساند و بر قدرت و نفوذ آمریکا غلبه کند.
بر همین اساس، ولادیمیر آندره گونزالس کسادا سفیر کوبا در تهران نیز از جمله مدعوین ویژه این همایش بود تا لوح تقدیر و تجلیل از مبارزات فیدل کاسترو به وی اهدا شود؛ همایشی که رویکرد اصلی آن "استکبارستیزی و مقابله با نفوذ" است.
سفیر کوبا هنگام دریافت این لوح تقدیر، در سخنانی گفت: آمریکا در سال 1898 پس از مداخلات بسیار در امور داخلی ما، تقریبا کنترل کل کشور کوبا را در دست خود گرفت و ما قدم در مسیر مبارزه ای سخت گذاشتیم.
وی افزود: در آن زمان فیدل کاسترو یکی از چهره های اصلی مبارزه با نفوذ آمریکا بود و ادامه این مبارزات، پیروزی انقلاب کوبا را در سال 1959 به دنبال داشت. البته ما یک قرن برای رسیدن به پیروزی مبارزه کردیم و اکنون هر سال سالگرد پیروزی انقلاب خود را با افتخار و غرور جشن می گیریم.
سفیر کوبا در تهران که پس از نام بردن از فیدل کاسترو با تشویق ویژه حضار مواجه شد، با اشاره به تجربه مشترک ایران و کوبا در یک انقلاب بزرگ اظهار کرد: مردم ایران نیز انقلاب اسلامی را به رهبری حضرت امام خمینی (ره) تجربه کرده اند و من می خواهم به شما بگویم که ما همواره سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در کوبا جشن می گیریم.
آندره گونزالس کسادا ادامه داد: می خواهم در همین فرصت، فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به مردم و مسئولان این کشور تبریک بگویم.
وی با بیان اینکه انقلاب کوبا و ایران نقاط مشترک زیادی دارند، گفت: ما همچنین اهداف مشترکی داریم و نیز دارای دشمن مشترک هستیم که همانا امپریالیسم است. به اعتقاد من، آینده ما نیز مشترک است چراکه هم ایران و هم کوبا به دنبال صلح و امنیت و آرامش هستند.
سفیر کوبا در تهران تصریح کرد: البته باید در این مسیر ثابت قدم بمانیم و همین راه را ادامه دهیم. گفتنی است دومین اجلاس سراسری اصحاب عشق که صبح چهارشنبه آغاز به کار کرده است تا ظهر جمعه دارد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید