Performancing Metrics

سرمایه گذاران جدید پدیده رد صلاحیت شدند | اتاق خبر
کد خبر: 313735
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1394 - 05:57
استاندارخراسان رضوی از رد صلاحیت سرمایه گذاران معرفی شده توسط هیئت مدیره پدیده خبر داد و گفت: تشکیل هیئت مدیره جدید در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، علیرضا رشیدیان ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه در محل استانداری با اشاره به رد صلاحیت سرمایه گذاران معرفی شده به عنوان هیئت مدیره جدید پدیده اظهار کرد: تشکیل هیئت مدیره جدید این شرکت براساس حق السهم های واقعی و نمایندگانی از سهامداران مردمی و سازمان های سرمایه دار همچون بانک صادرات مورد بررسی قرار گرفته است.

وی انتخاب هیئت مدیره و مدیرعامل جدید شرکت پدیده را زمینه ای برای حل مشکلات سهامداران و ورود آن ها به بورس دانست و افزود: حدود ۶۰ درصد سهامداران به تعداد ۳۰ هزار نفر مبلغ زیر ۲۰ میلیون تومان و در مجموع ۲۶۰ میلیارد تومان، ۲۰ درصد آنان به عدد ۱۰ هزار نفر بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان و در کل ۳۰۰ میلیارد تومان از این شرکت طلبکار هستند و مجموع کل بدهی ها و هزینه های پدیده هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و حق سهامداران پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است و  مبلغ دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه های پدیده نیاز است.

 وی اشاره ای به واگذاری تعهدات موسسه مالی و اعتباری منحله میزان به بانک صادرات داشت و تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار میلیارد تومان از ۲۴۳ هزار حساب تسویه شده است و ۷۰۰ هزار نفر از چرخه حساب این موسسه خارج شده اند.

اعتبار پروژه های نیمه تمام استان بیش از دو هزار میلیارد تومان

رشیدیان با بیان اینکه در استان معادل دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه نیمه تمام وجود دارد، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته ۶۲ پروژه دستگاه های اجرایی برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده که پس از طی مراحل برون سپاری و جذب به پیمانکاران واگذار می شود.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه های سفر رییس جمهور به استان را ۸۶ درصد و میزان تخصیص اعتبارات آن را ۸۴ درصد دانست.

 استاندار خراسان رضوی در پایان به اقدامات صورت گرفته در حوزه زیارت استان پرداخت و گفت: طرح هایی از جمله اجرای طرح زیارت ویژه سالمندان، زوج های جوان و فراهم ساختن شرایط ساخت زائرسراهای ارزان قیمت برای حضور تمامی گروه ها با توان مالی مختلف در شهر بهشت در دستورکار قرار دارد.

رشیدیان با بیان اینکه با بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی زمینه توسعه گردشگری در حوزه های مختلف از جمله سلامت فراهم می شود، ابرازامیدواری کرد: در افق ۱۴۰۴زمینه حضور تعداد بیشتری مسافر و زائر داخلی و خارجی در مشهد فراهم شود.

افتتاح ۱۲۷۷ پروژه در دهه فجر در استان

وی با تعداد یک هزار و ۲۷۷ پروژه در دهه فجر بیان کرد: از این تعداد پروژه به ترتیب ۲۴۳، ۴۰ و ۱۶۹ مورد ملی، ملی- استانی و استانی است، گفت: اعتبارات مربوط به هر بخش نیز ۵۳۸ میلیارد و هفت دهم میلیون، ۴۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون و ۶۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: اعتبار مابقی ۸۲۹ پروژه نیز هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان است که از محل منابع داخلی و تسهیلات تامین شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد و اداره کل صنعت، معدن و تجارت بیشترین تعداد پروژه ها را به خود اختصاص داده اند، تصریح کرد: شهرداری مشهد با اضافه کردن ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه به ۷۱۷ میلیارد تومان اعتبار اولیه اعلامی، مبلغ خود را به هزار و ۹۶ میلیارد تومان افزایش داد.

رشیدیان بزرگترین پروژه افتتاحی این ایام را طرح توسعه خط یک قطار شهری مشهد و اتصال آن به فرودگاه شهید بین المللی هاشمی نژاد اعلام کرد و ادامه داد: امتداد مترو تا ایستگاه فرودگاه برای نخستین بار در کشور محقق شده است.

وی اظهار داشت: بیشترین تعداد پروژه های افتتاحی مربوط به شرکت مخابرات با ۴۱۶ پروژه و اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است.

استاندار خراسان رضوی گفت:  شهرستان مشهد با ۴۲۰ پروژه که ۱۷۷ مورد آن شهری و اعتباری بالغ بر ۷۹۸ میلیارد تومان در آنها هزینه شده رتبه نخست را در استان به خود اختصاص داده است.

رشیدیان از افتتاح پنج هزار و ۱۶۱ واحد مسکن مهر در استان خبر داد و افزود: از این تعداد سه هزار و ۵۷ واحد با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در شهر جدید گلبهار و دو هزار و ۱۰۴ واحد با ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر واقع شده است.

وی به معرفی سایر پروژه های افتتاحی در استان پرداخت و گفت: ۱۰۲ پروژه مربوط به جهاد کشاورزی با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون، ۳۷ پروژه مربوط به مجتمع های آبرسانی روستایی با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، عملیات جمع آوری فاضلاب ۱۰ پروژه با اعتبار هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، ۱۹ مورد عملیات آبرسانی به شهرها با ۸۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، احداث مدرسه در ۱۹ پروژه با اعتبار ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و احداث راه های روستایی و بین شهری با اعتبار ۹۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از جمله مهمترین آنها است.

استاندار خراسان رضوی گفت: سه پروژه ساماندهی گلزار شهدا، ۱۴۵ پروژه توسعه روستایی، ساخت چندین بیمارستان، خانه بهداشت، اورژانس، توسعه فضاهای دانشگاهی و اداری آسفالت، جدول گذاری معابر، شبکه های انتقال آب و روشنایی شهرک های صنعتی از دیگر پروژه های افتتاحی دهه فجر امسال است.

رشیدیان اظهار داشت: در مجموع ۳۲ پروژه در سطح یک و با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان، ۱۴۹ پروژه در سطح دو و میزان اعتبار بین یک تا ۱۰ میلیارد تومان، ۳۴۵ پروژه در سطح سه و بین ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان اعتبار و ۷۵۱ پروژه نیز در سطح کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار طبقه بندی شده است.

افزایش ۱۱۸ درصدی ثبت نام کنندگان انتخابات

وی با بیان اینکه استان شش میلیون و ۲۵۸ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: از این تعداد چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای هستند که ۲۶۸ هزار و ۲۰۵ نفر رای اولی هستند.

استاندار خراسان رضوی مجموع شعب اخذ رای استان برای هر دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را سه هزار و ۵۵۵ مورد و مجموع صندوق های رای را هفت هزار و ۱۱۰ مورد دانست و اظهار داشت: مجموعا ۶۰ هزار عامل اجرایی برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

رشیدیان با اشاره به اینکه در این دور از انتخابات ثبت نام داوطلبان برای مجلس شورای اسلامی ۱۱۸ درصد افزایش داشته است، افزود: پس از بررسی صلاحیت ها در هیئت های اجرایی بر اساس اصل عدالت و پرهیز از جناح گرایی ادامه این روند در  هیئت های نظارت شورای نگهبان ادامه یافت.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان بررسی مجدد صلاحیت کاندیداهایی که به رد و عدم احراز خود  اعتراض داشته اند را در دستورکار قرار داده است.

رشیدیان با بیان اینکه بهره گیری از امکانات دولتی در فضای انتخاباتی بر له یا علیه کاندیدایی خاص توسط مدیران استان جرم است، افزود: این به معنی عدم وجود علقه سیاسی در بین مدیران نیست.

ورود اعتبار خارجی ۱۷۵ میلیون دلاری به استان

استاندار خراسان رضوی اجرایی شدن برجام را فرصت مغتنمی برای توسعه اقتصادی کشور با اتکا بر نیروهای داخلی، عدالت و توجه به بازارهای خارجی با رویکرد سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی دانست و اظهار داشت: در همین راستا با سفر رییس جمهور چین به ایران مذاکرات برای اجرایی شدن پروژه برقی کردن قطار مشهد- تهران صورت گرفت که در کنار آن ایستگاه های حومه ای نیز مورد توجه قرار دارد.

رشیدیان در رابطه با قطار شهری مشهد- گلبهار افزود: تملک زمین دو قطعه از مسیر به اتمام رسیده و بخش سوم آغاز شده که با پیگیری های صورت گرفته مسیر تا چناران امتداد خواهد یافت.

وی برگزاری مستمر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه اشتغال، تلاش حداکثری دستگاه های اجرایی برای تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی،   بازدید هفتگی از صنایع تولیدی و فراهم کردن شرایط لازم برای اعطای تسهیلات به کارآفرینان و کاهش نرخ بیکاری، تک رقمی شدن نرخ تورم و بهبود فضای کسب و کار استان را از جمله اصلی ترین اقدامات حوزه اقتصاد دانست.

استاندار خراسان رضوی افزود: در نیمه سال ۹۴،   هزار نفر سرمایه گذار خارجی در قالب ۲۷۳ شرکت با سرمایه ای بالغ بر ۱۷۵ میلیون دلار وارد استان شده اند که با رفع تحریم ها و بهبود روابط با کشورهای خارجی افق روشنی در این حوزه پیش رو داریم.

برگزاری اجلاس وازرتخانه ها با کشورهای اسلامی در مشهد ۲۰۱۷

وی در ادامه  با بیان اینکه پیگیری های لازم برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد و اکران کامل فیلم ها صورت گرفته است، گفت: این مهم زمینه ایجاد روح نشاط اجتماعی در جامعه به ویژه نسل جوان را فراهم می کند.

استاندار خراسان رضوی به بررسی اقدامات صورت گرفته در کمیته های ذیل ستاد مشهد ۲۰۱۷ پرداخت و تصریح کرد: در صورت عدم تخصیص اعتبارات ملی به این مهم برنامه ریزی های لازم برای استفاده حداکثری از قابلیت های موجود فراهم شده است.

وی افزود: برگزاری جشنواره فیلم های معناگرا، برگزاری اجلاس های وزارت خانه ها با کشورهای اسلامی و افتتاح چندین پروژه عمرانی از برنامه های در دست پیگیری برای مشهد ۲۰۱۷ است

نظرات
ADS
ADS
پربازدید