Performancing Metrics

شش راهکار پیشنهادی در برنامه ششم برای افزایش درآمدزایی | اتاق خبر
کد خبر: 314348
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1394 - 02:42
معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش با اشاره به تصویب ۵ قانون برای درآمدزایی گفت: در این زمینه شش راهکار به عنوان لایحه در قالب برنامه ششم توسعه پیشنهاد شده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، سید مناف هاشمی در حاشیه نشست امروز سه شنبه معاون امور بانوان وزیر ورزش و جوانان با نواب رئیس فدراسیونها اظهار داشت: در آغاز ورود به این وزارتخانه، عقیده وزیر ورزش بر این بود که به دلیل عقب بودن در مسائل فنی و زیرساخت ها بودجه تخصیص داده شده پاسخگوی نیازها نخواهد بود. بر همین اساس تلاش هایی کردیم تا بتوانیم افزایش بودجه داشته باشیم.

وی در ادامه داد: از این تلاش ها نتیجه گرفتیم و افزایش صد درصدی بودجه هم داشتیم اما باز هم بودجه تخصیص داده شده پاسخگو نیست حتی الان که بودجه وزارت ورزش برای سال ۹۵، هزار میلیارد تومان شده است.

معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش و جوانان در مورد تلاش های صورت گرفته برای برطرف کردن کسری بودجه در این وزارتخانه نیز توضیح داد و یادآور شد: تلاش های کردیم با تصویب یک سری قوانین کمبود بودجه را جبران کنیم. در این زمینه شش قانون در قالب برنامه ششم و به عنوان لایحه تحویل داده شده و ۵ قانون هم به تصویب رسیده است. با همه اینها هنوز حوزه ورزش و جوانان هنوز به عنوان اولویت اول در کشور نیست.

هاشمی با اشاره به قانون های مصوب در افزایش درآمدزایی در حوزه ورزش و جوانان گفت: یکی از این قوانین مربوط به اختصاص یک درصد بودجه دستگاههای مختلف به ورزش است. قانون دیگر در مورد اداره اجاره ورزشی بود. تا پیش از این امکان ورزشی کمتر از ۱۰ میلیارد اجاره می شدند در حالی که با قانون مصوب در میان ۱۰ هزار مکان ورزشی، ۳ هزار مکان به مزایده گذاشته شد که حاصل آن درآمد اجاره به اندازه ۳ هزار میلیارد بود.

وی با تاکید بر اینکه یک سوم این اماکن برای حوزه قهرمانی حفظ کردیم در مورد پرداختی به فدراسیونها و تفاهم نامه های مالی امضا شده توضیح داد.

هاشمی گفت: کل پرداختی به فدراسیونها تا به امروز ۸۵ میلیارد بوده اما ما تا سقف ۲۵۰ میلیارد با آنها تفاهم نامه امضا کرده ایم. در بخشی از این تفاهم نامه فدراسیون متعهد شده به ازای دریافت ۵ میلیارد، به اندازه ۱۵ میلیارد اسپانسر بگیرد. همین موضوع باعث افزایش اعتبارات می شود.

معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش با بیان اینکه از میان ۱۰ هزار مکان ورزشی، ۱۰ درصد مکان های بلااستفاده هستند، تصریح کرد: در این زمینه از مجلس کسب اجازه کردیم تا بعضی از امکان را به فروش برسانیم و پول حاصل از آن را صرف تکمیل پروژه های عمرانی کنیم. با این شیوه کار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد پروژه عمرانی تکمیل شد.

به گزارش مهر، مناف هاشمی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه بسیاری از تسهیلات ورزش در حوزه مالیاتی از دست رفت که این باعث دور شدن بخش خصوصی شد، گفت: پیش از این خیرین برای ورود به ورزش باید صفر تا صد کار را خودشان انجام می دادند اما از دولت تدبیر و امید این اجازه را کسب کردیم که پروژه های نیمه تمام را به خیرین بدهیم و از این روش برای افزایش سرانه ورزش استفاده کنیم. با انجام این کار تا به امروز ۶۸ پروژه ورزشی نیمه تمام به خیرین داده شده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید