Performancing Metrics

هیات های تجاری کشورهای روسیه، هند و عراق وارد کرمان شدند | اتاق خبر
کد خبر: 314554
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1394 - 22:52
هیات های تجاری کشورهای روسیه ، هند و عراق روز چهارشنبه برای توسعه روابط وارد استان کرمان شدند.

اتاق خبر: مذاکرات چهره به چهره هیات های تجاری کشورهای روسیه، هند و عراق با بازرگانان استان را امروز در کرمان آغاز شد.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ این مذاکرات پیش از ظهر امروز در محل تالار پالیز کرمان با حضور بیش از یکصد شرکت از تولیدکنندگان و بازرگانان استان و کشور و بالغ بر 22 شرکت مطرح خارجی با هدف تقویت صادرات، توسعه بازار و همکاری های اقتصادی میان طرفین شروع شد و ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان در حاشیه این اجلاس اظهار کرد: مسئولیت مهمی که ما در شرکت شهرک های صنعتی داریم، توسعه صنایع کوچک و همچنین توسعه بازار این صنایع است.
مجید غفاری با اشاره به اینکه اکنون در دوران پسا تحریم قرار داریم تصریح کرد: با توجه به اینکه سیاست مدیران استان کرمان در این دوران، توسعه اقتصادی است ما هم به تبعیت از مسئولان استان تصمیم گرفتیم این همایش را برگزار کنیم و در حال حاضر سه کشوری که ارتباط بیشتری با ما دارند وارد کرمان شدند.
وی گفت: قرار است بازرگانان ما با تجار این کشورها ارتباط و مذاکرات رو در رو داشته باشند و پتانسیل ها و ظرفیت های کرمان را به آنها معرفی کنند.
وی بیان کرد: تلاش کردیم این همایش به صورت کشوری برگزار شود تا علاوه بر صنعتگران و بازرگانان کرمان، تجار و بازرگانان نقاط مختلف کشور نیز حضور داشته باشند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان با اشاره به پتانسیل های بالای استان در بخش های اقتصادی گفت: امیدواریم هم افزایی خوبی برای توسعه صادرات کرمان و محصولات کشور داشته باشیم.
وی اضافه کرد: از هیات های تجاری خارجی و 100 شرکت برای آشنایی و مذاکره دعوت کردیم و در این 2 روز در استان کرمان بیش از 300 میهمان از نقاط مختلف ایران و خارج کشور حضور دارند.
غفاری گفت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته امیدواریم این مذاکرات پیشرفت خوبی داشته باشد و منجر به انعقاد قراردادهای مطلوب برای استان کرمان شود.
وی افزود: محور مذاکرات در این همایش بیشتر در حوزه های صنایع غذایی،صنایع ساختمانی، صنایع آرایشی، بهداشتی و دارویی، محصولات کشاورزی و گلخانه ای است .
استان کرمان با سه میلیون نفر جمعیت پهناورترین استان ایران به شمار می رود و از قابلیت های متعدد اقتصادی بویژه در بخش معادن، کشاورزی و گردشگری برخوردار است.
چند قطب اساسی در برنامه توسعه ملی برای استان کرمان در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، پتروشیمی و خودروسازی تعیین شده است.
استان کرمان از ذخایر غنی و بالای مواد معدنی بویژه مس، سنگ آهن، کرومیت و تیتان برخوردار است و به گفته مسئولان استان 40 درصد ارزش افزوده بخش معادن ایران در کرمان است.
اگرچه کرمان به عنوان یک استان کویری شناخته می شود اما در حوزه کشاورزی 25 درصد باغات کشور مربوط به استان کرمان است و این استان یک قطب کشاورزی بویژه در تولید محصولاتی مانند پسته، خرما، گردو و مرکبات در کشور شناخته می شود.
با توجه به شرایط آب و هوایی فرصت خوبی در حوزه انرژی های بادی و خورشیدی نیز در استان کرمان وجود دارد و سرمایه گذاری هایی در این زمینه شروع شده است.
سه اثر تاریخی از استان کرمان شامل ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان و روستای صخره ای میمند ثبت جهانی شده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید