Performancing Metrics

تنها بعد از دوره انتقالی بدون اسد، درباره آتش‌بس مذاکره می‌کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 314711
تاریخ انتشار: 15 بهمن 1394 - 18:15
هماهنگ‌کننده معارضان سوریه در مذاکرات:
هماهنگ‌کننده کل هیأت عالی مذاکرات معارضان خارج نشین سوریه با تکرار ادعاهای پیشین درباره دولت سوریه برای شرکت در مذاکرات بین‌المللی سوریه شرط گذاشت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، «ریاض حجاب» هماهنگ کننده کل هیات عالی مذاکرات معارضان خارج‌نشین سوریه، بامداد پنجشنبه گفت تنها بعد از دوره انتقال بدون بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه است که می‌توان درباره آتش‌بس مذاکره کرد. 

به گزارش العربیه، وی با بیان این اتهام که دولت سوریه اعتقادی به راه حل مسالمت‌آمیز برای درگیری‌ها در این کشور ندارد دولت سوریه را مقصر به شکست کشاندن گفت‌وگوهای ژنو خواند و گفت که دولت، بار دیگر این اقدام را تکرار خواهد کرد. 

«حجاب» با بیان اینکه معارضان، فردا (پنجشنبه) ژنو، محل برگزاری رایزنی‌های بین‌المللی درباره سوریه را ترک خواهند کرد گفت: «تا زمانی که مطالبات بشردوستانه ما برآورده نشوند، برنمی‌گردیم.»

اظهارات «ریاض حجاب»، ساعاتی بعد از آن مطرح می‌شد که «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه دیبرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه از تعلیق سه هفته‌ای مذاکرات (تا 6 اسفندماه) خبر داده بود.  

پیش از آن هم گزارش شده بود ارتش سوریه و حزب‌الله و نیروهای متحد آنان موفق به شکست محاصره چهارساله شهرک‌های «نبل» و «الزهرا» شدند.  

«حجاب» در اظهاراتی آمیخته به ادعا گفت: «به تأخیر افتادن گفت‌وگوها به جامعه بین‌المللی فرصت می‌دهد تا دولت سوریه را برای متوقف کردن حملات علیه غیرنظامیان تحت فشار قرار دهد.»

او همچنین تأکید کرد معارضان سوریه، تنها در صورت انتقال قدرت، بدون حضور بشار اسد، حاضر به گفت‌وگو درباره آتش‌بس است. 

هماهنگ‌گننده اصلی معارضان سوریه در مذاکرات کفت تا زمانی که تغییراتی در اوضاع میدانی حاصل نشود، معارضان به گفت‌وگوها برنمی‌گردند. 

او گفت که از شکست‌های روزهای اخیر معارضان در میدان نبرد نگران نیست. 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید