Performancing Metrics

کشوری که روحیه مجاهدت نداشته باشد لباس خواری بر تن می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 314791
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1394 - 11:19
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحیه شهادت طلبی و مجاهدت عامل ایستادگی در برابر زورگویی غربی‌ها است، گفت: کشوری که روحیه مجاهدت نداشته باشد، لباس خواری بر تن می‌کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی که به شهر مقدس قم سفر کرده، عصر پنجشنبه در مراسم غبارروبی مزار پاک شهدا که در گلزار شهدای شهر مقدس قم برگزار شده بود، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر گفت: قطعا روحیه مجاهدت وشهادت طلبی یکی از ارکان حیات انسان‌ها است از این رو فردی که اصل مجاهدت را در خود ایجادنمی کند قطعا دارای روحیه خمود و واپس گرا است.

وی ادامه داد: براساس فرمایشات ائمه اطهار انسان‌هایی که اهل مجاهدت نباشند، لباس خواری می پوشند که این مسئله در رابطه با جوامع صدق می‌کند از این رو ملت‌هایی که به دنبال مجاهدت وشهادت نیستند لباس خواری به تن می‌کنند از طرفی شهید مطهری نیز شهادت را مانند خون در رگ‌های انسان و جوامع می‌داند و این موضوع جنبه حیات بخش برای انسان داشته و اگر نباشد افراد دچار کسالت می‌شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا اگر امروز جمهوری اسلامی پس از انقلاب روی پای خود ایستاده و در مقابل زورگویی‌های آمریکا و همپیمانانش سرافراز است به دلیل روحیه شهادت طلبی بوده و باید قدر این مسئله را بدانیم که انقلاب توانسته روحیه را در جامعه زنده کند.

لاریجانی ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی در مقابل شرق و غرب در جنگی نابرابر توانست پیروز شود به طور حتم به خاطر روحیه مجاهدت بوده وامروز نیز پس از ۳۷ سال ایران اسلامی در آرامش و ثبات به خاطر همین روحیه قرار دارد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی منطقه دچار آشفتگی بوده که امروز بیش از هر زمانی از نظر درگیری، بحران، ضدیت با اسلام انقلابی شرایط منطقه بحرانی و آشفته است به ویژه در شرایط کنونی شاهد پیدایش جریان تکفیری و بروز بحران در منطقه از جمله در کشورهای عراق، سوریه، یمن و لیبی هستیم.

رئیس مجلس تصریح کرد: بحران منطقه‌ای نیز یک مصاف بسیار بزرگ است که یک طرف آن اسلام ناب محمدی و طرف دیگر کشورهایی هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به تروریست‌ها کمک می‌کنند و قطعا در این مصاف نیز کسانی که روحیه شهادت طلبی و مجاهدت دارند پیروز می‌شوند.

وی افزود: در شرایط کنونی تمام کشورهایی که با ایران دشمنی می‌کرده‌اند به قدرت تأثیرگذار ایران اقرار کرده‌اند.

لاریجانی با اشاره به جایگاه والای خانواده شهدا در اقتدار جمهوری اسلامی، افزود: ملت ایران بر سر مزار شهدا حاضر شده و به آنان عرض می‌کنند به خاطر آن است که خانواده شهدا و شهیدان شعله عشق به مجاهدت را ایجاد کرده‌اند.

در پایان این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی همراه با مردم شهیدپرور قم در مراسم غبارروبی مزار پاک شهدا حضور یافته و به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.

روحیه استقامت مردم موجب ارتقاء جایگاه کشور ایران در تمام عرصه‌ها شد

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین عصر پنج‌شنبه در جمع مردم روستای سیرو بخش کهک شهر قم با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر گفت: حوادث انقلاب اسلامی یک راه جدیدی را جلوی پای ملت ایران گذاشت و ما باید با استفاده از تجارب گذشته در این مسیر حرکت کنیم.

وی با اشاره به پیروی مردم از امام خمینی(ره) و استقامت مردم در راه اسلام افزود: این مسائل موجب شد که ایران در ۳۷ سال گذشته به دستاوردها و پیشرفت های بسیاری دست یابد و مردم در این مدت توانستند که عزتمند زندگی کنند هرچند فشارهای زیادی بر ملت ایران از سوی دشمنان وارد شد اما خوشبختانه دارا بودن روحیه استقامت و مجاهدت موجب ارتقاء و بالا رفتن جایگاه ایران در منطقه و عرصه بین الملل شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انشاءالله جوانان ما با بررسی حوادث انقلاب اسلامی راه آینده خود را نیز به آن صورت پیدا کرده و دنبال کنند.

لاریجانی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی در کشور گفت: امیدوارم هر چه سریعتر مشکلات کنونی به خوبی حل شود تا مردم با رفاه بیشتری زندگی کنند.

پس از این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد امام حسین(ع) این روستا در جمع مردم به اقامه نماز جماعت مغرب و عشا پرداخت.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید