Performancing Metrics

مقاومت فولکس واگن برای فراخوان ایربگهای مرگبار | اتاق خبر
کد خبر: 317672
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1394 - 11:23
فولکس واگن در برابر تلاشهای دولت آمریکا برای فراخوان خودروهای بیشتر به منظور تعمیر ایربگهای مرگبار ساخت تاکاتا مقاومت کرده بود اما در نهایت به این فراخوان رضایت داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، این خودروساز آلمانی که بر سر تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی در آمریکا به مشکل برخورد کرده است، برای 850 هزار خودروی آئودی و فولکس واگن مدل سالهای 2006 تا 2014 در این کشور فراخوان داده است.

 

اما این شرکت در نامه ای به سازمان ملی ایمنی آزادراه آمریکا که رگولاتور ایمنی این کشور است اعلام کرد درخواست برای فراخوان بیشتر خودروهای فولکس واگن ممکن است وسیع باشد زیرا بادکننده ایربگ بیشتر خودروهای آئودی و فولکس واگن در کارخانه تاکاتا در فرایبرگ آلمان ساخته شده اند که مشکلات کیفیت تولید مشابه محصولات تولید شده در آمریکا و مکزیک را ندارند.

 

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، این نامه و مذاکرات طولانی با سازمان حفظ محیط زیست آمریکا درباره تعمیر خودروهای دیزلی آلاینده نشان می‌دهد فولکس واگن زمانی که با آژانسهای فدرال توافق ندارد تمایل دارد در برابر آنها ایستادگی کند اما در قضیه سازمان حفظ محیط زیست این رفتار ممکن است میلیونها دلار جریمه و حتی اتهامات کیفری را متوجه فولکس واگن کند.

 

در نامه فولکس واگن گفته شده کارخانه‌های مکزیکی و آمریکایی تاکاتا در کنترل رطوبت که عامل ترکیدن بادکننده ایربگ شناخته شده است، مشکل داشته اند اما کمبودهای این کارخانه‌ها پس از بسته شدن یک کارخانه در لاگرانژ جورجیا در سال 2015 و افزوده شدن یک تهویه هوا به کارخانه مونکلووای مکزیک در سال 2011 حل شد.

 

طبق این نامه، کارخانه آلمانی تهویه هوا دارد بعلاوه از پرسنل ماهرتری برخودار است که به ثبات محصول آنجا اضافه می‌کند. همچنین فولکس واگن تا سال 2012 استفاده از بادکننده‌های ساخت مکزیک را آغاز نکرد.

 

ماه گذشته پس از اینکه یک راننده اهل کالیفرنیای جنوبی بر اثر ترکیدن ایربگ خودروی فورد رنجر 2006 کشته شد، سازمان ملی ایمنی آزادراه آمریکا فولکس واگن و پنج خودروساز دیگر را واداشت برای بیش از پنج میلیون خودروی دیگر فراخوان دهند. این آژانس به نتایج تستی اشاره کرد که نشان داد چهار بادکننده مورد استفاده در مدلهای مختلف منفجر شده اند.

 

بر پایه این اسناد، فولکس واگن از بادکننده‌های مانند مدل تست شده در رنجر و همچنین قطعاتی که در تست مردود شده اند، استفاده می‌کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید