Performancing Metrics

بزرگ‌ترین شریک تجاری دنبال خرید مواد خام است | اتاق خبر
کد خبر: 317844
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1394 - 19:48
معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گر چه چین به عنوان شریک بزرگ تجاری ایران مطرح می‌شود اما چین به دنبال خرید موادخام و اولیه از ایران بود.

اتاق خبر: محمدرضا مودودی با بیان اینکه سیاست های داخلی مبنی بر صادرات مواد با ارزش افزوده بالاست، اظهار کرد: با وجود اینکه چین در توسعه روابط اقتصادی دوطرفه و در شرایط تحریم به ایران کمک زیادی کرد اما این کشور بیشتر به دنبال خرید مواد خام و اولیه از ما بود که بعد از افت رشد اقتصادی آن کشور نیازش به مواد اولیه و خرید از ایران کاهش پیدا کرد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا، وی درباره اینکه بعد از کاهش تقاضای چین نیاز به پیدا کردن بازار های جایگزین است، اذعان کرد: رشد تکنولوژی و ورود کشتی های خشک 600 هزار تنی به اقیانوس ها عملا هزینه حمل و نقل را به صفر رساندند و برای کشوری مثل چین تفاوتی ندارد که مواد اولیه ای مانند سنگ آهن را از کجای دنیا وارد کند که با این وصف باید ما هم بر اساس مزیت های صادراتی بازارهای هدف درستی را شناسایی و اقدام به برقراری ارتباط کنیم.

معاون سازمان توسعه تجارت ادامه داد: با این وجود با توجه به فعالیت های دستگاه دیپلماسی، کشورهایی نظیر بنگلادش و کشورهای اروپایی که در حال ورود به ایران هستند می توانند گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری باشند و می توانند به توسعه بهره‌وری صادرات به عنوان یکی از نقاط ضعف ما کمک قابل توجهی کنند.

وی با تاکید بر نیاز به گسترش روابط منطقه ای کشور هایی مانند بنگلادش، هند و یک پله دورتر همسایگان را کشور هایی دارای پتانسیل‌های بالا دانست که صادرات کشور باید با ورود به این بازارها سهم خود را به طور مناسب از آنها کسب کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید