Performancing Metrics

وزیر کشاورزی باواریا به زودی به تهران می‌آید | اتاق خبر
کد خبر: 318634
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1394 - 05:40
رییس اتاق تهران که سرپرستی هیات تجاری ایرانی در باواریای آلمان را برعهده دارد، در ادامه دیدارهای خود برای مذاکره و رایزنی جهت توسعه مراودات اقتصادی با بخش خصوصی آلمان، با وزیر کشاورزی ایالت باواریا دیدار و گفت‌وگو کرد.

اتاق خبر: رییس اتاق تهران که سرپرستی هیات تجاری ایرانی در باواریای آلمان را برعهده دارد، در ادامه دیدارهای خود برای مذاکره و رایزنی جهت توسعه مراودات اقتصادی با بخش خصوصی آلمان، با وزیر کشاورزی ایالت باواریا دیدار و گفت‌وگو کرد.
بنا بر این گزارش به نقل از اتاق بازرگانی؛ در این دیدار دو طرف زمینه‌های همکاری در بخش مواد غذایی و کشاورزی را مورد بررسی قرار دادند و مشکلات موجود را برای یافتن راهکار مناسب به بحث گذاشتند. در این دیدار وزیر کشاورزی باواریا، با اذعان به علاقمندی شرکت‌های فعال این ایالت برای حضور در ایران، از مسوولان هیات اعزامی اتاق تهران خواست تا از زمینه‌ها و ظرفیت‌های موجود برای توسعه همکاری در بخش کشاورزی و صنایع غذایی معرفی کاملی داشته باشند. هوبرت بیتلمایر 
نتایج مذاکرات اخیر خود با سرکنسول ایران در ایالت باواریا را با رییس اتاق تهران و هیات همراه وی در میان گذاشت و خاطرنشان کرد که برای دستیابی به نتایج بهتر و توسعه همکاری‌ها، به زوی به ایران سفر خواهد کرد. پرورش گاو‌های شیری و گوشتی، تولید شیر و محصولات لبنی مختلف، فناوری آبیاری، فرآوری مواد غذایی، فرآوری گیاهان دارویی، ماشین‌آلات صنعتی و نیز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای می‌تواند از جمله زمینه‌های همکاری میان ایالت باواریا و ایران باشد که وزیر کشاورزی این ایالت به آن اشاره کرد. او تاکید داشت که با توجه به نیازها منطقه این حوزه می‌تواند زمینه مناسبی برای آغاز و توسعه همکاری‌ها باشد.

رییس اتاق تهران نیز در این دیدار با بیان اینکه در حال حاضر ایران در تولید برخی محصولات کشاورزی به خوداتکایی رسیده است، گفت: «صنعت غذایی ایران توانسته است که طی سال‌های گذشته رشد قابل‌توجهی داشته باشد و امروز شاهد صادرات بسیاری از محصولات این بخش به کشورهای دیگر هستیم.» مسعود خوانساری ظرفیت‌های توسعه‌یافته صنایع کشاورزی و غذایی آلمان را از نیازهای امروز صنعت کشاورزی ایران عنوان کرد و یادآور شد که دو کشور در این بخش می‌توانند همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک مناسبی را آغاز کنند.


خوانساری با تاکید بر پیش‌رو بودن صنایع غذایی در ایران و نیاز بازارهای منطقه به مواد غذایی سالم که با فناوری روز تولید و بسته‌بندی شده باشد اعلام کرد که بنگاه‌های آلمانی می‌توانند با هدف تولید مواد غذایی و صدور به بازارهای منطقه با شرکت‌های ایرانی وارد همکاری مشترک شوند. او عنوان کرد که با ظرفیت‌های موجود در ایران و فناوری روز آلمان می‌توان با مدیریت صحیح محصولاتی تولید کرد که با فرآوری اصولی کالاهای صادراتی بدون رقیبی در بازار بزرگ منطقه باشد.
کد:94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید