Performancing Metrics

اکثر مردم آمریکا مخالف تحریم اسکار هستند | اتاق خبر
کد خبر: 319282
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1394 - 07:39
خبرآنلاین نوشت: کمتر از یک چهارم آمریکایی‌ها از تحریم اسکار به دلیل عدم تنوع نژادی نامزدهای نهایی این جایزه حمایت می‌کنند.

اتاق خبر - در یک نظرسنجی که از سوی خبرگزاری رویترز برگزار شد، تنها 23 درصد از شرکت‌کنندگان از پشت کردن به مشهورترین جشن سینمای جهان پشتیبانی می‌کنند. این مراسم 28 فوریه در دالبی‌تئاتر لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

اسپایک لی، ویل اسمیت، جیدا پینکت اسمیت، ترسی گیبسون و مایکل مور از جمله چهره‌های مشهوری هستند که در اعتراض به نامزدهای کاملا سفیدپوست رشته‌های بازیگری اسکار پیشنهاد عدم حضور در این مراسم را داده بودند.

در این نظرسنجی مشخص شد که 44 درصد از آمریکایی‌ها با تحریم مراسم اسکار مخالف هستند. البته ناگفته نماند که 44 درصد از آمریکایی‌ها تائید می‌کنند که استودیوهای بزرگ هالیوود در زمینه ایجاد فرصت‌های برابر برای اقلیت‌ها با مشکل مواجه هستند و 30 درصد نیز معتقدند که خروجی هالیوود نشانگر تنوع جامعه آمریکا نیست.

این نظرسنجی سه هفته پس از اعلام تغییرات در قوانین عضویت در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی برگزار شد.

سازمان‌دهندگان مراسم اسکار اعلام کرده‌اند که هشتاد و هشتمین دوره جوایز آکادمی بسیار متنوع خواهد بود. در همین راستا مورگان فریمن بازیگر سیاه‌پوست و جان لجند خواننده شرسناس نیز به فهرست معرفی‌کنندگان جوایز اسکار اضافه شدند.

در همین حین در یک پژوهش جداگانه مشخص شد که وضع حضور زنان در صنعت سینما از اقلیت‌های نژادی هم اسف‌بارتر است. براساس این پژوهش تنها 19 درص از نامزدهای جوایز غیربازیگری اسکار در طول 10 سال گذشته زن بوده‌اند، و در این 10 سال حتی یک زن نیز نامزد اسکار بهترین فیلمبرداری نشده و تنها یک کارگردان زن برای جایزه بهترین کارگردانی نامزد شده است.

این امر نشان‌گر آن است که زنان موقعیت‌های خیلی کمتری برای حضور در پشت دوربین دارند.

منبع : گاردین / 19 فوریه

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید