Performancing Metrics

اعلام نتایج بررسی استانداردسوخت جایگاه هشت کلانشهر تاپایان سال | اتاق خبر
کد خبر: 319435
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1394 - 06:38
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: سوخت جایگاه های هشت کلانشهر کشور ازنظر استاندارد موردبررسی قرار گرفته است که نتایج آن، تا پایان امسال به مردم اعلام می شود.

اتاق خبر: نیره پیروز بخت روز شنبه در حاشیه بازدید از دو واحد تولیدی در سمنان افزود : در سال آینده نیز برنامه ریزی برای بررسی استاندارد سوخت جایگاه های 17 کلانشهر کشور انجام شده است.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی با اشاره به بررسی استاندارد بنزین های تولیدی در پالایشگاه های کشور و بنزین های وارداتی در بررسی های سازمان ملی استاندارد، اظهار داشت: بررسی استاندارد سوخت این جایگاه ها شامل بنزین توزیعی است که مخلوطی از بنزین وارداتی و تولیدی کشور است.
پیروزبخت با اشاره به همکاری سازمان ملی استاندارد با وزارت نفت، تصریح کرد: اگر بنزین تولیدی داخل کشور از نظر استاندارد مشکل دار باشد برای اصلاح به وزارت نفت اعلام می شود و اگر بنزین وارداتی مشکل دار باشد، از واردات آن ممانعت می شود.
وی با تاکید بر نظارت سازمان ملی استاندارد درباره سوخت به دلیل اهمیت مساله آلایندگی و زیست محیطی، افزود: از خرداد سال 94 تاکنون به 9 محموله بنزین وارداتی از جنوب کشور، به دلیل نداشتن کیفیت مطلوب، اجازه ترخیص و ورود به کشور داده نشده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: نظارت این سازمان بر بنزین، بیشتر بر بنزین های توزیعی در جایگاه هاست که مخلوطی از بنزین تولیدی در کشور و بنزین وارداتی است و سازمان استاندارد در این مساله وظیفه خود را با جدیت پیگیری می کند.
وی اظهار کرد : از ابتدای سال 94 تاکنون 270 هزار کنترل و بازرسی از بازار انجام شده که بازرسی ها تا پایان سال به 300 هزار فقره افزایش می یابد.
پیروزبخت درباره پرونده های کشف جعل علامت استاندارد نیز تصریح کرد: از ابتدای سال 94 تاکنون تعداد 112 مورد جعل علامت استاندارد در کشور کشف شده که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
وی گفت: سال 94 همچنین تعداد 168 مورد جعل رتبه انرژی کشف شد و در مجموع تعداد 986 مورد از تخلفات مختلفف به دادگاه اعلام جرم شده است.
وی از پلمپ 22 کارخانه به دلیل تخلفات بخش استاندارد در کشور در سال 94 خبر داد.
رئیس سازمان ملی استاندارد روز شنبه از دو واحد تولیدی نمونه در کیفیت و استاندارد در شهرک صنعتی سمنان بازدید کرده است.کد:94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید