Performancing Metrics

برقراری امنیت انتخابات در هرمزگان با ۱۰هزار نیرو | اتاق خبر
کد خبر: 319953
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1394 - 14:50
رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات استان هرمزگان خبر داد:
رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات استان هرمزگان گفت: تمهیدات لازم برای تامین امنیت انتخابات در هرمزگان اتخاذ شده و ۱۰ هزار و ۵۷۵ نیرو برای این کار در نظر گرفته شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، عزیزالله کناری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح اقدامات کمیته امنیت ستاد انتخابات استان هرمزگان، عنوان کرد: به منظور برگزاری انتخاباتی پر شور و با حضور حداکثری مردم، کمیته امنیت ستاد انتخابات استان هرمزگان در دو بخش فضای فیزیکی و مجازی اقدام به برگزاری هشت جلسه هماهنگی فضای فیزیکی و پنج جلسه هماهنگی و کنترل فضای مجازی کرده است.

وی ادامه داد: در بخش تامین امنیت فضای فیزیکی انتخابات اقداماتی همچون تهیه شناسنامه امنیتی شعب اخذ رای، شناسایی شعب مشکل دار در دوران گذشته انتخابات، اتخاذ تمهیدات لازم جهت مدیریت بهتر شعب و رفع تنش هایی که در دوره های قبل وجود داشته، انجام شده است.

رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات استان هرمزگان افزود: در مجموع شعباتی که به عنوان شعبه مشکل دار در هرمزگان شناسایی شده بودند از نظر شورای امنیت کشور در وضعیت سفید قرار دارند و مشکلات آنها جزئی بوده است.

کناری با بیان اینکه براساس ماده ۶۴ آئین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مسئولیت تامین امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است، تصریح کرد: نیروی انتظامی در مواقع نیاز می تواند نیروی لازم را از سایر دستگاه های امنیتی با موافقت شورای تامین استان برای برقراری امنیت انتخابات تامین کند.

وی اضافه کرد: موضوع تامین امنیت و نیروی مورد نیاز برای امنیت انتخابات در چهار جلسه شورای تامین استان مطرح و به طور اختصاصی در یک جلسه این شورا مورد بررسی قرار گرفته و تمهیدات لازم برای تامین امنیت انتخابات در استان اتخاذ شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: برای برقراری امنیت انتخابات در ۷۲۳ شعبه ثابت و ۵۴۴ شعبه سیار اخذ رای انتخابات هفتم اسفند در استان هرمزگان ۱۰ هزار و ۵۷۵ نیرو در نظر گرفته شده که ضمن تامین امنیت شعب اخذ رای، نسبت به برقراری امنیت مسیرهای انتقال صندوق های رای از فرمانداری ها به شعب و بالعکس و همچنین محل شمارش آرای اخذ شده، تامین امنیت عمومی سطح استان و اماکن حساس و محل های استقرار هیئت های نظارت و اجرایی انتخابات اقدامات لازم را انجام می دهند و همچنین نیروی احتیاط لازم نیز برای موارد احتمالی در نظر گرفته شده است.

کناری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش فضای مجازی، اظهار داشت: برای این کار پنج جلسه کمیسیون مدیریت فضای سایبری و مجازی در استان تشکیل شده و تمامی سایت ها و شبکه های فعال در فضای مجازی در سطح استان شناسایی و اخبار و اقدامات آنها مورد رصد و نظارت قرار می گیرد.

وی از در نظر گرفتن سه فروند بالگرد برای برگزاری انتخابات در هرمزگان خبر داد و بیان داشت: برای جلوگیری از وقفه های احتمالی و رفع موانع برگزاری انتخابات در موارد ضروری همچون وقوع بارندگی، جاری شدن سیل، توفانی شدن دریا و عدم امکان جا به جایی صندوق ها از طریق دریا تعداد سه فروند بالگرد برای حوزه های انتخابیه مرکز، شرق و غرب استان هرمزگان در نظر گرفته شده که در زمان نیاز بلافاصله با درخواست روسای حوزه های انتخابیه قابل استفاده است.

رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات استان هرمزگان یادآور شد: در مجموع با همکاری خوب اعضای کمیته امنیت ستاد انتخابات و شورای تامین استان و مدیریت خوب دکتر جادری استاندار هرمزگان و راهنمایی های مهندس اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان، آماده برگزاری انتخاباتی امن، با شکوه و پر نشاط در سطح استان هرمزگان هستیم.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید