Performancing Metrics

آغاز مذاکرات امبرائر برای فروش 50 هواپیما به ایران | اتاق خبر
کد خبر: 320422
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1394 - 00:56
رویترز به نقل از یکی از دستیاران رییس جمهور برزیل خبر داد ایران علاقمند است 50 فروند هواپیما از شرکت هواپیماسازی برزیلی امبرائر خریداری کند.

رویترز به نقل از یکی از دستیاران رییس جمهور برزیل خبر داد ایران علاقمند است 50 فروند هواپیما از شرکت هواپیماسازی برزیلی امبرائر خریداری کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا؛ مذاکرات برای این هواپیماهای جت و همچنین تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و کامیون‌های ساخت صنعت خودروی برزیل در ماه اکتبر که آرماندو مونتیرو، وزیر بازرگانی برزیل در راس هیاتی به تهران سفر کرد، آغاز شد.

وزیر بازرگانی برزیل ماه گذشته به رویترز گفته بود: این کشور با هدف دور زدن تحریمهای آمریکا علیه تهران، برای مبادلات تجاری شامل فروش هواپیما، خودرو و ماشین آلات به ایران دریافت پول به یورو و ارزهای دیگر را قبول خواهد کرد.

ایران در ژانویه برای خرید 118 هواپیمای جت از هواپیماهای بدنه باریک گرفته تا هواپیماهای پهن پیکر دو طبقه با شرکت اروپایی ایرباس توافقنامه امضا کرد. همچنین شرکت ATR که جوینت ونچر میان ایرباس و فینمکانیکای ایتالیا است، اوایل ماه جاری اعلام کرد ایران ایر حداکثر 40 فروند هواپیمای توربوپراپ کوچک از این شرکت خریداری خواهد کرد. شرکت هواپیماسازی بویینگ هم هفته گذشته اعلام کرد از دولت آمریکا برای آغاز مذاکرات تجاری با ایرلاینهای ایرانی مجوز دریافت کرده است.

مقامات امبرائر در تماس رویترز تایید کردند مذاکرات با شرکتهای هواپیمایی ایرانی را آغاز کرده اند. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد بازار ایران پتانسیل زیادی دارد زیرا به نوسازی ناوگان قدیمی و تامین تقاضای رو به رشد سفرهای هوایی نیاز دارد.

امبرائر که سومین سازنده بزرگ هواپیماهای مسافربری در جهان است پیش از این تایید کرده بود ایران علاقمند است از این شرکت هواپیما خریداری کند و مدلهای مورد علاقه اش در خانواده جتهای منطقه ای E1 هستند زیرا هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارند.

توافق تجاری برزیل با ایران ممکن است به خودروسازان برزیلی که به دلیل بحران اقتصادی و افت تقاضای داخلی گرفتار رکود شده اند کمک شایانی کند. فروش خودروهای سواری در برزیل سال گذشته بیش از یک چهارم کاهش یافت و تقاضا برای کامیونهای سنگین تقریبا نصف شد.

به گفته دستیار رییس جمهور برزیل، ایران ممکن است برای 100 هزار تاکسی گازسوز ساخت این کشور آمریکای جنوبی و همچنین برای اتوبوس و کامیون سفارش دهد.

برزیل تا این اواخر یکی از پنج بازار بزرگ خودرو در جهان بود و همچنان پایگاه بزرگ فعالیت‌های شرکت‌هایی مانند فیات کرایسلر، فولکس واگن، فور موتور و جنرال موتورز باقی مانده است.

94111

نظرات
ADS
ADS
پربازدید