Performancing Metrics

سازمان حمایت قیمت گندم وارداتی را اعلام کرد | اتاق خبر
کد خبر: 321551
تاریخ انتشار: 8 اسفند 1394 - 20:01
سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت با انتشار نامه ای در خصوص گران فروشی گندم وارداتی هشدار و وعده برخورد تعزیراتی با شرکت‌های متخلف داد و قیمت متعارف هرکیلوگرم از این محصول را با درنظر گرفتن نرخ جهانی ۸۰۰ تا ۸۵۰ تومان دانست.

اتاق خبر: وحید منایی معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات و سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت  با ارسال نامه ای به شرکت های وارداتی، به آنها در خصوص بالا رفتن  قیمت گندم وارداتی در بازار، اخطار و وعده برخورد تعزیراتی داد.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛  در متن این نامه آمده است که "قیمت هرکیلوگرم گندم وارداتی باید 800 تا 850 تومان بر اساس قیمت جهانی باشد" درحالی که قیمت این محصول در حال حاضر در بازار مصرف با توجه ممنوعیت ثبت سفارش تا هزار و  100 تومان به فروش می رسد.

این ممنوعیت باعث شده که برخی از سود جویان ازشرایط ایجاد شده سوء استفاده کرده و ثبت سفارش های خود را با قیمتی هرکیلوگرم در حدود 50 تومان به غیر بفروشند و قیمت این محصول افزایش یابد.

متن نامه سازمان حمایت به شرح زیر است:

«سلام علیکم؛ با عنایت به ثبت سفارش صورت گرفته از ناحیه آن شرکت طی سال جاری برای واردات گندم و با توجه به وصول گزارشاتی دال بر افزایش نامتعارف قیمت عرضه گندم وارداتی طی روزهای گذشته متاثر از فضای روانی بازار ناشی  از ممنوعیت ثبت سفارش کالاهای مذکور، ازآنجایی که بر اساس اطلاعات موجود در مورد قیمت های جهانی و با اعمال سایر عوامل موثر در بهای تمام شده،  قیمت فروش گندم تحویلی در مبادی ورودی کشور با لحاظ سود قانونی در حدود 8500-8000 ریال/ کیلوگرم برآور می گردد. لذا بدیهی است رعایت حدود قیمت یادشه از سوی آن شرکت الزامی بوده و در صورت تخطی از مراتب مزبور و فروش محموله گندم وارداتی با قیمتهای بالاتر، حسب مورد شرکت واردکننده مشمول رسیدگی وفق قانون تعزیرات حکومتی خواهد بود.»94109

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید