Performancing Metrics

کره جنوبی خواستار افزایش خرید نفت ایران شد | اتاق خبر
کد خبر: 322333
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 02:56
وزیر نیروی ایران از خواست کره‌جنوبی برای افزایش خرید نفت ایران خبر داد و گفت: توافقنامه‌ای امروز بین وزارت نیرو و وزارت صنعت و تجارت کره جنوبی به امضا رسید تا شرکت‌های کره‌ای همراه با تامین مالی در پروژه‌های آب و برق ایران مشارکت داشته باشند.

اتاق خبر: حمید چیت‌چیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت‌های ایرانی و کره‌ای سابقه طولانی در همکاری‌های مشترک دارند و اکنون ظرفیت‌های متعددی برای توسعه همکاری‌های دو کشور به خصوص در بخش آب و انرژی وجود دارد.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی افزود: در جلسه‌ای که امروز با حضور وزیر تجارت و صنعت کره‌جنوبی برگزار شد زمینه‌های همکاری دو کشور در بحث احداث نیروگاه‌ها، هوشمندسازی شبکه برق، احداث و توسعه تاسیسات انتقال و توزیع برق، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، احداث نیروگاه‌های برق‌آبی، احداث تاسیسات و شبکه‌های آب و فاضلاب و همچنین تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان حاضر از کشور کره اعلام کردند که شرکت‌های کره‌ای می‌توانند در این بخش‌ها پروژه‌های مشخصی را در ایران اقدام به سرمایه‌گذاری و اجرا کنند.

وی افزود: نکته مهمی که ما به وزیر کره جنوبی یادآوری کردیم بحث تامین مالی این پروژه‌ها بود و در توافقنامه کتبی که در این نشست به امضای دو طرف رسید قرار شد شرکت‌های کره‌ای با تامین مالی و انجام سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ایران مشارکت کنند.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: همچنین زمینه فعالیت‌های شرکت‌های خصوصی ایران در کره جنوبی مطرح شد و اعلام کردند در صورتی که شرکت‌های خصوصی در ایران خواهان سرمایه‌گذاری در کره ‌جنوبی باشند بستر طرح موضوع و مذاکره در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: اردیبهشت‌ماه سال آینده قرار است رئیس جمهور کره جنوبی سفری به ایران داشته باشد و ادامه مذاکرات در زمینه توسعه همکاری‌های دو کشور در خلال سفر رئیس جمهور این کشور به تهران انجام گیرد.

چیت‌چیان تصریح کرد: مهمترین مورد پیگیری و خواست وزیر تجارت و صنعت کره‌جنوبی در سفر به تهران بحث افزایش خرید نفت از ایران بود که در این خصوص مذاکراتی انجام گرفت.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید