Performancing Metrics

کویت با ناتو توافقنامه امضا کرد | اتاق خبر
کد خبر: 322398
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 05:48
ایرنا نوشت: وزیر خارجه کویت در کنفرانس مطبوعاتی با دبیرکل ناتو اعلام کرد: کویت با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تفاهمنامه تسهیل حمل و نقل امضا کرد.

اتاق خبر - به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، «صباح خالد حمد الصباح» وزیر خارجه کویت در کنفرانس خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت: دولت کویت برای همکاری مشترک با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در زمینه های آموزشی، امنیتی، نظامی و دانشگاهی استقبال می کند.


وزیر خارجه کویت افزود: آنچه ما از لبنان می خواهیم این است که در منطقه و محیط عربی باقی بماند چراکه این کشور دوست و برادر ما است.
استولتنبرگ نیز طی سخنانی در این کنفرانس با تاکید بر اهمیت نقش کویت در تحکیم صلح و مواجهه با گروه تروریستی داعش گفت: همه کشورهای جهان امروز با چالش تروریسم مواجه هستند و امنیت همگی در رسیدن به صلح و امنیت است.
وی افزود: موقعیت کویت در خلیج فارس این کشور را به شریکی مهم برای ناتو در مبارزه با تروریسم که منطقه با آن مواجهه می باشد، تبدیل کرده است.
دبیرکل ناتو گفت: کویت و ناتو بر تقویت روابط برپایه منفعت مشترک تاکید دارند.
وی با یادآوری اینکه ناتو از تلاش ها در راستای مقابله با گروه تروریستی داعش حمایت می کند، افزود: فعالیت ناتو در منطقه خاورمیانه بیشتر خواهد شد.
استولتنبرگ همچنین در قسمتی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه با آتش بس در سوریه شاهد پیشرفت های میدانی در زمینه حل بحران این کشور هستیم، گفت: از طرف های سوری می خواهیم که به توافق آتش بس احترام بگذارند.
وی در عین حال از ادامه عملیات نظامی روسیه در سوریه که به منظور مقابله با گروه های تروریستی صورت می گیرد، ابراز نگرانی کرد.
«صباح احمد الجابر الصباح» امیر کویت روز دوشنبه در قصر السیف این کشور از «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو استقبال کرد.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید