Performancing Metrics

راهنمای جامع سفر به سان فرانسیسکو | اتاق خبر
کد خبر: 322528
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1394 - 16:34
سان فرانسیسکو شهری است که به سختی می‌توان دوستش نداشت. سان فرانسیسکو نقطه‌ی مرکزی در منطقه‌ی کلانشهری خلیجی با همین نام و چارمین شهر بزگ ایالت کالیفرنیای آمریکا است.

سان فرانسیسکو شهری است که به سختی می‌توان دوستش نداشت. سان فرانسیسکو نقطه‌ی مرکزی در منطقه‌ی کلانشهری خلیجی با همین نام و چارمین شهر بزگ ایالت کالیفرنیای آمریکا است. شهری متنوع، رنگارنگ و جذاب که با زیبایی، فرهنگ، تاریخ و محیط‌های پویایش گردشگران زیادی را شیفته‌ی خود کرده است. همچنین تپه‌های شیب‌دار فراوان، چشم‌اندازهای زیبای پانوراما و غذاهای عالی عوامل دیگری برای سرازیر شدن توریست‌ها به این شهر هستند. 

اتاق خبر: سان فرانسیسکو شهر مدرنی است که برای فرهنگ، موسیقی، تنوع و مناظر زیبایش کاملا شناخته شده است. این شهر با آنچه که مردم تصور می‌کنند، متفاوت است. مردم آمریکا می‌گویند «فقط سان‌ فرانسیسکو» و برای این موضوع هم دلیل دارند. در ادامه به این دلایل می‌پردازیم.

سبک‌های زندگی مختلفی در سان‌فرانسیسکو وجود دارد، از افراد hippie (افرادی که سبک زندگی متفاوت از مردم در غرب را بر می‌گزینند و اغلب موهای بلند دارند و لباس‌های رنگی می‌‌پوشند) گرفته تا دانشجویان کالج در این شهر پیدا می‌شوند. در هرصورت شما با یکی از جالب‌ترین و آزاد‌ترین شهرهای آمریکا روبرو هستید. متاسفانه قیمت‌های بالا باعث شده است تا با یکی از گران‌ترین شهرهای آمریکا برای گردشگران روبرو باشیم. با این وجود می‌شود با کمی دقت و قناعت از بار هزینه‌ها به مقدار قابل قبولی کم کرد. این مطلب برای سفری ۳ تا ۵ روزه به سان فرانسیسکو تهیه و تنظیم شده است.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: ۱۱:۳۰-

زبان رسمی: انگلیسی با لهجه آمریکایی

واحد پول: دلار آمریکا

جهت رانندگی: راست

نوع برق شهری: ۱۱۰ تا  ۱۲۰ ولت/ ۶۰ هرتز نوع دوشاخه‌ی A, B

کد کشور: ۱+

کد شهر: ۴۱۵

شماره اضطراری: ۹۱۱

شماره دفتر اطلاعات گردشگری: ۲۰۰۰ ۳۹۱ ۴۱۵ ۱+

ساعات کار بانک‌ها: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر

فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی سان فرانسیسکو (SFO)، فرودگاه بین‌المللی اوکلند (OAK)، فرودگاه بین‌المللی سان جوز (SJC)

وضعیت آب و هوایی

سان فرانسیسکو در تمام طول سال، آب و هوای مطلوب و شگفت انگیزی دارد و دمای هوا بین زمستان و تابستان به سختی نوسان می‌کند. با این وجود تابستان را می‌توان پرطرفدارترین زمان سال دانست که روزهای گرم و شب‌های معتدل تقریبا بدون باران دارد. زمستان‌‌های این شهر خنک (تقریبا بدون برف و یخ) است، اگرچه بادهای قوی ممکن است دمای هوای شهر را از آنچه که انتظار داریم کمی سردتر کند. همچنین در این فصل بارش باران امری معمول است. بهار و پاییز هر دو نسبتا خشک و دمای هوا در این دو فصل کاملا مطلوب است.

بهترین زمان برای رزرو هتل

هتل‌های سان فرانسیسکو فصول پرگردشگر مخصوص خودشان را دارند که معمولا در تابستان یا در واقع از ماه آوریل تا اکتبر و از ماه ژوئن تا آگوست که شلوغ‌ترین ماه‌های سال هستند، اتفاق  می‌افتد. این شهر رویدادها و کنوانسیون‌های ویژه‌ی زیادی را میزبانی می‌کند و در طول مدتی که یکی از این رویدادها در شهر برپا می‌شود، قیمت‌ها تا دو برابر و حتی بیشتر هم افزایش پیدا می‌کنند. فصل کم گردشگر هم از ماه دسامبر تا مارس (به جز تعطیلات) به طول می‌انجامد، بدیعی است که در این زمان قیمت‌ها سیری نزولی را طی می‌کنند، به گونه‌ای که می‌توان حتی در هتل‌های لوکس هم اتاق‌های نسبتا مناسبی رزرو کرد. در هرصورت بهتر است از قبل اقدام به اجاره‌ی اتاق کنید تا به مشکل خاصی بر نخورید.

هزینه‌های مرسوم

هزینه‌ی هاستل (خوابگاه)

اتاق‌های اشتراکی این شهر معمولا به ازای هر شب اقامت بین ۳۹ تا ۴۵ دلار هزینه دارد. برای یک شب اقامت در اتاق‌های خصوصی دو نفره هم باید هزینه‌ای حدود ۱۰۰ دلار آمریکا بپردازید.

هزینه‌ی اقامت درهتل

سان فرانسیسکو شهر گرانی است و از این نظر، احتمالا پس از نیویورک در رده‌ی دوم قرار می‌گیرد. اما خوشبختانه هتل‌ها قیمت‌‌های بسیار متنوعی دارند و دستتان را برای انتخاب باز می‌گذارند. با این وجود هتل‌های ارزان‌تر در مناطقی نه چندان خوب واقع شده‌اند که تا حدودی از کیفیت‌ آن‌ها می‌کاهد. اگر بخواهیم لیستی از میانگین قیمت انواع هتل، بر اساس کیفیت و تعداد ستاره تهیه کنیم، نتیجه به شرح زیر خواهد بود:

۱ ستاره         ۵۰ تا ۱۰۰ دلار

۲ ستاره         ۹۲ تا ۳۲۶ دلار

۳ ستاره         ۱۸۲ تا ۳۹۷ دلار

۴ ستاره         ۲۹۵ تا ۴۲۳ دلار

۵ ستاره         ۵۸۸ تا ۷۲۱ دلار

متوسط قیمت مواد غذایی

غذا و نوشیدنی هم می‌تواند گران باشد، با این وجود اگر به مناطق غیر توریستی و رستوران‌های محلی (در محله‌های خارجی) مراجعه کنید، می‌توانید با قیمت کمتری وعده‌های غذایی را میل کنید.

قیمت صبحانه‌ی مقرون به صرفه: اغلب هاستل‌ها و تعداد کمی از هتل‌ها وعده‌ی صبحانه را به طور رایگان ارایه می‌دهند، در غیر این صورت می‌توانید روی فست‌فود به عنوان گزینه‌ای ارزان حساب باز کنید. (۴ تا ۸ دلار)

قیمت ناهار مقرون به صرفه: محدوده‌ی وسیعی از غذاهای مقرون به صرفه را می‌توانید حتی در نقاط توریستی پیدا کنید، به علاوه برخی از فست‌فودها هم گزینه‌ی مناسبی هستند. (۶ تا ۱۰ دلار)

قیمت شام مقرون به صرفه: اگر می‌خواهید برای شام سنگ تمام بگذارید، هزینه‌ها برایتان گران تمام می‌شود؛ مگر اینکه بدانید کجا می‌روید. رستوران‌های ملل‌های آسیایی انتخاب‌های ارزان‌تری هستند. (۱۰ تا ۱۸ دلار)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۱۳۴ و ۱۰۶ دلار تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

حمل و نقل عمومی در سان‌فرانسیسکو

بهترین راه برای سفر به تمام نقاط شهر پیاده‌روی یا استفاده از سیستم حمل و نتقل عمومی است. خوشبختانه اغلب جاذبه‌های توریستی سان فرانسیسکو در محدوده‌ی مرکز شهر قرار دارند، بنابراین می‌توانید با پیاده‌روی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. سیستم بزرگ حمل و نقل شهری سان فرانسیسکو را به اختصار Muni می‌نامند که مسئولیت هدایت ارگان اتوبوسرانی و شبکه‌ی مشهور ماشین‌های کابلی را به عهده دارد. البته سیستم دیگری هم وجود دارد که Bart نام دارد.  شما همچنین می‌توانید ماشین یا دوچرخه اجاره کنید، ولی داشتن گواهینامه‌ی معتبر الزامی است. تاکسی‌ها گزینه‌ی سریع و نه چندان در دسترس دیگری هستند که البته برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهتر است از آن‌ها اجتناب کنید. در هر صورت اگر دوست دارید از این وسیله‌ی نقلیه بهره ببرید، بهتر است از اپلیکیشن شرکت uber استفاده کنید.

تاکسی از فرودگاه سان فرانسیسکو تا مرکز شهر

۴۰ تا ۶۰ دلار

سیستم ریلی از فرودگاه سان فرانسیسکو تا مرکز شهر

۸.۶۵ دلار

ماشین کابلی در سطح شهر

۶ دلار

هر ۳ کیلومتر جابجایی توسط تاکسی در سطح شهر

۱۱ تا ۱۵ دلار

اتوبوس در سطح شهر

۲ دلار

کارت عبور (Muni Passports) ۱ روزه نامحدود

۱۱ دلار

کارت عبور (Muni Passports) ۳ روزه نامحدود

۱۸ دلار

کارت عبور (Muni Passports) ۷ روزه نامحدود

۲۴ دلار

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

به دنبال رویداد‌های رایگان بگردید

از آنجا که شرکت در رویداد‌های تفریحی و سرگرمی‌های مختلف هزینه‌بر است، بهتر است دنبال مکانی باشید که بدون صرف هزینه‌ای از این خدمات بهره‌مند شوید. میدان اتحادیه (UnionSquare) یکی از جاهایی است که  نمایشگاه‌ها و سرگرمی‌های مختلف و رایگانی دارد. همچنین این میدان نقطه‌ای عالی برای تماشای آثار هنرمندان محلی است.

کارت عبور سان‌فرانسیسکو تهیه کنید

با پرداخت حدود ۹۴ دلار می‌توانید یک کارت عبوری شهری تهیه کنید که امکان سفر نامحدود یک هفته‌ای با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی (Muni) و بازدید رایگان تعدادی از جاذبه‌ها و موزه‌های این شهر را فراهم می‌کند. شاید قیمت این کارت در ابتدا زیاد به نظر برسد، اما اگر قرار است اغلب نقاط شهر را ببینید. با یک حساب سر انگشتی متوجه خواهید شد که تا حد زیادی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی خواهد شد.

از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید

هزینه‌ی پارک کردن ماشین شخصی در سان‌فرانسیکو فوق‌العاده گران است و با توجه به اینکه این شهر یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی را در سرتاسر ایالات متحده دارد، بهتر است برای جابجا شدن از این طریق اقدام کنید.

مهمان مردم محلی شوید!

احتمالا با سایت کوچ‌سرفینگ آشنایی دارید. ارزان‌ترین اتاق‌ها در سان فرانسیسکوخوابگاه‌های اشتراکی هستند که حدود ۳۹ تا ۴۵ دلار قیمت دارند و بدون شک برای بسیاری، هزینه‌ی زیادی است. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه‌ای اجتناب کنید. خب مشکلی نیست! سایت کوچ‌سرفینگ راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می‌دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می‌گذارد تا  به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه‌هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت‌نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می توانید دوست‌هایی از کشورها و فرهنگ‌های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

جاذبه‌ها و سرگرمی‌ها

قدم زدن روی پل گلدن‌گیت (Golden Gate Bridge)

پل گلدن گیت یکی از مشهور‌ترین و قابل توجه‌ترین نقاط سان‌فرانسیسکو است که علاوه بر زیبایی، تکه‌ای از هنر مهندسی را به نمایش می‌گذارد. پیشنهاد می‌شود روی این پل قدم بزنید و از مرکز بازدیدکنندگان دیدن کنید تا از جریان و تاریخ پارک آگاه شوید یا فقط به هر گوشه از آن خیره شوید و عکس‌های زیبایی بگیرید. ضمنا فراموش نکنید که از منطقه‌ی ملی و تفریحی گلدن گیت دیدن کنید که  تفرجگاهی آبی، مناظری خاص از پل و تعدادی مسیر پیاده‌روی را ارایه می‌دهد. همچنین یکی از موزه‌های والت دیزنی در این منطقه واقع شده است.

مناسب برای: زوج‌های جوان، به همراه دوستان، سالمندان، عاشقان معماری و هنر، مشتاقان تاریخ، عاشقان طبیعت

نکته‌ها:

  • مطمئن شوید لباس مناسب به همراه داشته باشید، چراکه وزش باد هوای این ناحیه را کمی سرد می‌کند.
  • برای عبور از پل می‌توانید در نزدیکی لنگرگاه ماهیگیران یک دوچرخه اجاره کنید. 

    کاخ هنرهای زیبا

    کاخ هنرهای زیبا بنایی به سبک رومی و باقی مانده از نمایشگاه بین‌المللی پاناما و اقیانوس آرام در سال ۱۹۱۵ میلادی است. یکی از خوش‌منظر‌ه‌ترین نقاط شهر، ساختمان مدور بیرونی این کاخ به همراه تالابی در آن است. بهتر است از قدم زدن اطراف تالاب، استراحت در سایه‌ی ساختمان مدور و پیک‌نیک روی چمن‌ها غافل نشوید و از آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    مناسب برای: زوج‌های جوان، سالمندان، خانواده، عاشقان طبیعت، عاشقان معماری و هنر، افراد دنبال آرامش و سکوت                                     

  • آلکاتراز

    آلکاتراز زندان سابق پلیس فدرال در جزیره‌ی آلکاتراز است و در زمان فعالیت (۱۹۳۴ تا ۱۹۶۳)، تعدادی از بدترین جنایتکاران ایالات متحده از جمله آل کاپون را در خود نگه می‌داشت. این زندان در سال ۱۹۷۰ تعطیل  و به محلی برای بازدید عموم تبدیل شد تا به صورت رایگان از آن بازدید کنند.  البته باید هزینه‌ی قایق برای سفر به این نقطه را پرداخت کنید. شما می‌توانید در طی یک تور بازدید از جزیره، از زبان تفنگداران و محیط ‌بانان از تاریخ آن مطلع شوید. علاوه بر این، در این جزیره می‌توانید مناظر زیبا و متفاوتی از خط افق سان فرانسیسکو را تماشا کنید.

    مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان طبیعت

    نکته‌ها:

    • تورهای بازدید از این مکان معمولا سریع پر می‌شوند (به خصوص در طول تابستان و تعطیلات)، بنابراین بهتر است از چند هفته قبل بلیط رزرو کنید.
    • اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید، راهنماهای صوتی می‌توانند تجربه‌ای مفید باشند.
    • اگر دنبال تجربه‌ای منحصر به فرد هستید، تورهای شبانه بازدید از جزیره را از دست ندهید.
    • مهم نیست آب و هوای شهر چگونه است، سعی کنید همیشه در بازدید از آلکاتراز یک ژاکت به همراه داشته باشید.  

      قدم زدن در خیابان لمبارد (Lombard Street)

      لمبارد یکی از پرپیچ و خم‌ترین خیابان‌های جهان است که در سان فرانسیسکو قرار دارد. این خیابان زیبا با بلوار زیگزاکی و پر گلش مکانی منحصر به فرد و بسیار عالی برای عکاسی را به وجود آورده است. در حالی که مشغول راندن تراموا هستید، مطمئن شوید که در این مکان توقف می‌کنید و پیچ در پیچ‌ترین خیابان جهان را به تماشا می‌نشینید.

      مناسب برای: عاشقان معماری و هنر، تجربه‌ای مانند یک محلی، زوج‌های جوان، به همراه دوستان     

      کوئیت تاور (Coit Tower)

      یکی از نقاط دیدنی و برجسته سان‌فرانسیسکو کویت ‌تاور است که بر بالای تپه‌ی تلگراف قرار دارد. این برج در سال ۱۹۳۳ به منظور زیبا‌کردن چهره‌ی شهر ساخته شد. ویژگی برج وجود ۲۷ نقاشی دیواری کشیده شده توسط هنرمندان مختلف روی دیوارهای آن است. از بالای کویت‌ تاور می‌توان با دیدی ۳۶۰ درجه تمام شهر را تماشا کرد که خالی از لطف نخواهد بود و البته مجبور هستید هزینه‌ی ۸ دلاری آنرا تقبل کنید. در غیر این صورت شما می‌توانید به بررسی نقاشی‌های و بنای یادبود در طبقه‌ی همکف بپردازید.

      مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر، عاشقان هنر، زوج‌های جوان، به همراه دوستان

      نکته‌ها:

      • این برج از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر (ماه مه تا اکتبر) و ۱۰ صبح تا ۵ عصر (ماه نوامبر تا آوریل) به روی عموم باز است.  

        محله‌ی چینی‌ها (Chinatown)

        بعد از محله‌ی چینی‌ها در نیویورک، محله چشم‌بادامی‌ها در سان‌فرانسیسکو ، بزرگ‌ترین محله‌ی چینی‌ها در سراسر ایالات متحده است. مهاجران چینی اولین بار به ساحل غربی آمدند و مغازه‌هایشان را در  شهر سان‌فرانسیسکو برپا کردند. با توجه به وجود تبعیض نژادی، این ناحیه تبدیل به محله‌ی چینی‌ها شد، اگرچه هنوز هم رنگ بوی تبعیض نژادی از بین نرفته است. این محله‌ یکی از بهترین مکان‌های غذاخوری (DimSum) را در سراسر کشور دارد.

        مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان خرید، عاشقان معماری و هنر، به همراه دوستان، زوج‌های جوان، تجربه‌ای مانند یک محلی، افراد شب زنده‌دار

        نکته‌ها:

        • اگر نمی‌خواهید با جمعیت زیاد توریست‌ها روبرو شوید، بهتر است وسط هفته از این منطقه بازدید کنید.
        • توصیه می‌کنیم برای خرید پول نقد به همراه داشته باشید.                          

          بازدید از امکانات آبی و تفریحی لنگرگاه ماهیگیران اسکله‌ی ۳۹ و میدان جیراردلی (Ghirardelli)

          بازدید از این ناحیه که تعداد زیادی شهرک در طول اسکله را تحت پوشش خود دارد یکی از محبوب‌ترین کار‌هایی است که توریست‌ها انجام می‌دهند. از ویژگی‌های این ناحیه وجود نوازندگان خیابانی، مغازه‌های خرید سوغاتی و تعدادی رستوران با قیمت‌های بسیار گزاف است. در واقع منطقه‌ای مناسب برای تماشا و گشت و گذار است اما به هیچ وجه برای خوردن ناهار یا شام پیشنهاد نمی‌شود. قیمت غذاها بسیار گران است و اگر بخواهیم صادق باشیم کیفیت غذای خوبی هم ندارند.

          مناسب برای: زوج‌ها جوان، به همراه دوستان، سالمندان، خانواده، تک‌نفره، تجربه‌ای مانند یک محلی، عاشقان خرید              منبع: کجارو

        • 94104           

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید