Performancing Metrics

افتتاح رسمی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان | اتاق خبر
کد خبر: 323008
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1394 - 01:04
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به تاثیر راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در افزایش تعاملات فرهنگی ، اقتصادی و تجاری استان زنجان گفت: با فعال شدن این دفتر ، مراجعه مداوم فعالین اقتصادی استان به وزارت امور خارجه کاهش خواهد یاف

اتاق خبر- رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به تاثیر راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در افزایش تعاملات فرهنگی ، اقتصادی و تجاری استان زنجان گفت: با فعال شدن این دفتر ، مراجعه مداوم فعالین اقتصادی استان به وزارت امور خارجه کاهش خواهد یافت.

مهندس ناصر فغفوری با بیان اینکه افتتاح رسمی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان در اوایل سال ۹۵ صورت می گیرد افزود: با راه اندازی این دفتر در استان شاهد تعمیق روابط خارجی استان با سایر کشورها در زمینه های اقتصادی ، تجاری ، فرهنگی و دانشگاهی خواهیم بود.

این مقام مسئول  یادآور شد : این دفتر قادر است بخشی از اموری که فعالین اقتصادی و حتی دانشجویان زنجانی مقیم خارج جهت رفع مشکلات خود به وزارت امور خارجه مراجعه می کردند ، مرتفع نماید.

وی تصریح کرد : کلیه اسناد تجاری و معاملاتی که واحدهای تولیدی برای ارائه به طرف خارجی نیاز به تائید رسمی وزارت امور خارجه دارند ، در داخل استان توسط دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه صورت می گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای همکاری بخش صنعت ، معدن و تجارت استان با دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه اظهار کرد: در گام اول کاری با این دفتر ، پیشنهاد دادیم با همکاری اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی در اردیبهشت ماه میزبان رایزنان اقتصادی سفارتخانه های کشورهایی که قابلیت توسعه روابط اقتصادی با استان را دارند ، باشیم.

وی عنوان کرد: در گام دوم نیز میزبان رایزنان اقتصادی کشورمان در سفارتخانه های ایران در خارج از کشور خواهیم بود که با اجرای آنها شاهد آغاز خوبی برای توسعه و تعمیق روابط اقتصادی و خارجی استان خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت ،‌ معدن و تجارت استان خاطر نشان کرد : یکی از سیاست های اصلی ما در روابط خارجی ، پررنگ کردن دیپلماسی اقتصادی در قیاس با دیپلماسی سیاسی است ، که به آن جنبه عملیاتی خواهیم داد.

منبع: اتاق زنجان 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید