Performancing Metrics

رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی، سالانه 200 میلیارد سرمایه می‌خواهد | اتاق خبر
کد خبر: 323825
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1394 - 19:57
محسن جلال‌پور در دهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که امروز برگزار شد، گفت: سال 1394 همراه با سختی‌هایی بود. رکود اقتصادی و افت قیمت نفت عرصه را بر دولت و بخش خصوصی تنگ‌تر کرد البته سخنی های این سال کم‌رنگ شد.

اتاق خبر: رییس اتاق بازرگانی ایران به تشریح برخی از مهمترین رویدادهای اقتصادی در سال 1394 پرداخت و تامین سرمایه برای اقتصاد ایران را در سال جدید یکی از مهمترین ضرورت ها عنوان کرد، چراکه به اعتقاد او رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی، سالانه به 150 تا 200 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا، محسن جلال‌پور در دهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که امروز برگزار شد، گفت: سال 1394 همراه با سختی‌هایی بود. رکود اقتصادی و افت قیمت نفت عرصه را بر دولت و بخش خصوصی تنگ‌تر کرد البته سخنی های این سال کم‌رنگ شد.

جلال پور ادامه داد: انجام توافق هسته ای با کشورهای 5+1، احقاق حقوق هسته ای کشور، اجماع مثال زدنی در عرصه هسته ای، آشکار شدن قدرت گفتمان و مذاکره ایران برای جهانیان، پذیرش جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه ای، توفیق بزرگ مردم در انتخابات مجلس و حضور یکپارچه در انتخابات هفتم اسفند، رفع تحریم ها و ایجاد فضای روانی مثبت و تبدیل شدن ایران به اولین مقصد هیات های تجاری کشورها از جمله مهمترین دستاوردهای سال 1394 بود.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه مشکلات ساختاری اقتصاد ایران همچنان پابرجاست، مسئله رکود در اقتصاد نیاز به تمهیدات جدی دارد. موضوع تامین سرمایه برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی از اهمیت برخوردار است.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به چنین رشدی سالانه به 150 تا 200 میلیارد دلار سرمایه نیاز است. جذب سرمایه قبل از هر چیز نیازمند تحول بنیادین در اقتصاد ایران است که از جمله آن می توان به توانمندی بخش خصوصی،کوچک سازی دولت، کاهش فساد و بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد.

جلال پور در بخش دیگری از صحبت هایش به ارائه گزارشی از مهمترین فعالیت‌های اتاق بازرگانی ایران پرداخت و گفت: ارتقای جایگاه اتاق و تغییر تصویر اتاق در داخل و خارج از کشور، تقویت بنیه کارشناسی اتاق، نگاه جدی و پررنگ به تشکل ها، انسجام جدی بین بخش های غیر دولتی از جمله اتاق ها و اصناف، بهره وری حداکثری از حضور هیات تجاری در کشور، ارتقای جایگاه اتاق های مشترک از جمله مهترین اقدامات اتاق بازرگانی ایران در سال 1394 بوده است.

 در این نشست بودجه 1395 اتاق بازرگانی ایران به تصویب هیات نمایندگان رسید.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید