Performancing Metrics

نیروهای ناتو و افغانستان آماده شرایط بحرانی باشند | اتاق خبر
کد خبر: 324388
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 20:46
جان کربی بیان کرد
«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: در صورت عدم گفتگو با طالبان نیروهای ناتو و افغان خود را برای مقابله با شرایط بحرانی آماده کنند.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از «اکسپرس نیوز»، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: در صورتی که مذاکرات با طالبان به زودی شروع نشود شرایط در افغانستان بحرانی خواهد شد و نیروهای ناتو و افغانستان خود را برای مقابله با شرایط بحرانی آماده کنند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر فرصت خوبی برای برقراری امنیت پایدار و بلندمدت در افغانستان فراهم شده است. آمریکا و پاکستان برای انجام مذاکرات صلح در افغانستان همسو و هم فکر هستند. «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز با انجام مذاکرات صلح موافقت دارد. پاکستان و افغانستان باید با همکاری هم روند مذاکرات صلح را در افغانستان پیش ببرند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر مذاکرات صلح افغانستان بزودی شروع نشود نیروهای ناتو و افغان خود را برای مقابله با شرایط بحرانی آماده کنند. فرمانده کل ارتش آمریکا در مورد افزایش نیروهای ارتش در افغانستان تصمیم گیری خواهد کرد. «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا با افزایش نیروهای ارتش در افغانستان تا تعداد ۹۸۰۰ نفر موافق است.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات استراتژیک آمریکا و پاکستان که اخیراً در واشنگتن برگزار شد افزود: پاکستان از متحدان ما در منطقه بشمار می رود و ما حمایت خود را از اسلام آباد ادامه خواهیم داد. در مذاکرات استراتژیک واشنگتن موضوعات مهمی از جمله امنیت و اقتصاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این مذاکرات مسئله افغانستان و برقراری امنیت پایدار در منطقه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است ششمین دور از مذاکرات استراتژیک آمریکا و پاکستان در ۲۹ فوریه و با مشارکت «سرتاج عزیز» مشاور امور خارجه پاکستان و «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن برگزار شد.

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید