Performancing Metrics

افزایش حدود۴ هزار تنی زباله | اتاق خبر
کد خبر: 325573
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1394 - 13:58
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از افزایش تا ۱۱ هزار تنی زباله در روزهای پایانی سال و آستانه عید نوروز خبر داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، حسین جعفری با بیان این مطلب تصریح کرد: حجم زباله شهر تهران به طور تقریبی در ۱۰ روز اول اسفندماه  ۱۰ درصد افزایش پیدا می کند که بخشی به دلیل نوع مصرف شهروندان و نظافت شب عید منطقی است. سال گذشته در آستانه نوروز حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش زباله داشتیم، با این حساب ۷ هزار تا ۷۵۰۰ تن زباله روزانه شهر تهران به ۱۱ هزار تن زباله می رسد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره همراهی شهروندان برای تحویل پسماندهای آخر سال افزود: اگر بتوانیم زباله ها را مدیریت کنیم به طور قطع این حجم پسماند کم خواهد شد. به طور نمونه اگر بتوانیم دورریزی زباله های حجیم را در روزهای آخر هفته قرار دهیم شاهد کاهش زباله در روزهای آخر سال خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اگر پسماندهای حجیم با زباله های دیگری در طول ایام هفته مخلوط شوند تفکیک زباله را با مشکل مواجه خواهند کرد، ادامه داد: این نوع از پسماندهای حجم ماشین های حمل زباله را با اختلال روبرو می کنند چراکه این نوع زباله ها حجیم هستند و ماشین های خاصی که این پسماندها را حمل کند در طول هفته کمتر داریم، از این رو جابجایی این زباله ها با مشکل مواجه می شود.

جعفری با اشاره به اینکه این پروسه تفکیک و مدیریت در ارائه آن، می تواند مسیر استحصال پسماند را به طور مطلوبی طی کند، خاطر نشان کرد: این کار می تواند به پسماندهای شهرتهران کمک شایان توجهی کند تا در نهایت هزینه های زباله در پایتخت افزایش پیدا نکند.

وی با بیان اینکه شهروندان می توانند در خصوص انتقال وسایل و پسماندهای حجیم خود با سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران تماس گیرند، تصریح کرد: برخی از این پسماندهای حجیم هنوز قابل استفاده هستند و می توانیم آنها را دوباره بازیافت کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه بعد از تحویل این وسایل حجیم طی پروسه ای این وسایل به افراد نیازمند داده می شود، اضافه کرد: این لوازم در اختیار افراد دیگری که به این وسایل نیاز دارند، قرار می گیرد که این موضوع هم می تواند کمک کند تا پسماندهای شهر مدیریت شود و هم نیاز قشری از جامعه را مرتفع نماید.

وی با اشاره به اینکه این پسماندهای حجیم بعد از تعمیر شدن به شهروندان نیازمند اهدا می شوند، گفت: در صورت تفکیک پسماندهای حجیم، آن دسته از پسماندهایی که قابل استفاده نباشند، در روزهای پایانی هفته در بحث استحصال قرار می گیرند که به فرآوردهای دیگری همچون نئوپان تبدیل خواهند شد.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید