Performancing Metrics

طلای جهانی ثابت ماند | اتاق خبر
کد خبر: 326496
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1394 - 12:43
طلای جهانی پس از کاهش در سه روز گذشته که به دلیل انتظار سرمایه گذاران برای روشن شدن نتایج نشست بانک مرکزی آمریکا روی داد، در معاملات روز جاری تغییر چندانی نداشت.

اتاق خبر: هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.02 درصد کاهش یافت و به 1231.80 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه تا سطح 1225.70 دلار اُفت کرده بود که پایین‌ترین قیمت در دو هفته گذشته بود.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با 0.2 درصد افزایش، 1233.80 دلار بود. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه 14.10 دلار کاهش یافت و در 1231 دلار بسته شد.

بر اساس گزارش رویترز، کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا از روز سه شنبه نشست خود را آغاز کرد و قرار است بعدازظهر امروز با انتشار بیانیه ای به کار خود پایان دهد.

به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC، حکمرانی طلا به عنوان دارایی دارنده بهترین عملکرد از ابتدای امسال تاکنون با تقاضای بالایی که برای دارایی امن وجود داشت مورد حمایت قرار گرفته است و اگر دورنمای رشد جهانی ضعیف شود، از این تقاضا کاسته نخواهد شد. با اینهمه دورنمای طلا همچنان تحت تاثیر احتمال افزایش بیشتر نرخهای بهره در آمریکا قرار دارد.

انتظار نمی‌رود در نشست هفته جاری تغییری در سیاست پولی آمریکا روی دهد اما سرمایه گذاران و معامله گران همواره به دقت به بیانیه کمیته بازار آزاد چشم می‌دوزند تا به ارزیابی تصمیمات سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در هفته‌ها یا ماه‌های آینده بپردازند. سیاستگذاران ممکن است نرخهای بهره کوتاه مدت را بدون تغییر حفظ کنند اما افزایش نرخها چندان دور نیست زیرا روند بهبود بازار اشتغال و تورم ادامه دارد. افزایش بیشتر نرخهای بهره آمریکا هزینه نگهداری طلا را که دارایی بدون بازده است افزایش می دهد و به جذابیت سرمایه گذاری این فلز لطمه می‌زند و در مقابل از ارزش دلار حمایت می‌کند.

ورود سرمایه به صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا یکی از عوامل پشتیبانی کننده از قیمت طلا در ماههای نخست سال 2016 بوده است .صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا در جهان است، اعلام کرد دارایی‌هایش روز سه شنبه 0.26 درصد رشد کرد و به 792.23 تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.09 درصد رشد، به 15.29 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، 965.05 دلار معامله شد و هر اونس پالادیم با 0.1 درصد کاهش، 567.33 دلار بود.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید