Performancing Metrics

سرد شدن هوای استان سمنان | اتاق خبر
کد خبر: 327468
تاریخ انتشار: 4 فروردین 1395 - 02:34
آسمان استان سمنان در سومین روز از بهار۹۵، چهرهای ابری به خود گرفت و بارش های پراکنده در اغلب نقاط این استان باعث کاهش محسوس دمای هوا شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، دمای هوای سمنان همزمان با پیش از ظهر سه شنبه، سوم فروردین ماه ۹۵، ۱۱ درجه بالای صفر و آسمان کاملا ابری همراه با بارش به خصوص در ارتفاعات است از سوی دیگر نگاهی به پیش بینی وضع هوا توسط سازمان هواشناسی نشان می دهد که دمای هوای این شهر طی امروز و فردا بین ۱۸ تا ۱۰ درجه بالای صفر خواهد بود و بارش باران، رعد و برگ و وزش باد پدیده غالب آسمان سمنان است.

شاهرود و دامغان بارانی هستند

از شاهرود نیز خبر می رسد بارش ها از صبح سه شنبه کماکان ادامه دارد دمای هوای این شهر هم اکنون ۹ درجه بالای صفر است و ارتفاعات این شهرستان مانند خوش ییلاق، هوایی بسیار سرد را تجربه می کنند همچنین آسمان شاهرود طی امروز فردا پدیده بارش های پراکنده را خواهد داشت اما دمای هوای این شهر تا پنج درجه بالای صفر در کمینه کاهش خواهد یافت که این شرایط خبر خوبی برای مسافران نوروزی که قصد اسکان در این شهر را دارند، نیست چرا که وزش باد شدید علاوه بر بارش و کاهش دما، پدیده غالب آب و هوا در ۲۴ ساعت آینده شاهرود خواهد بود.

دامغان نیز شرایطی مشابه شاهرود دارد بارش باران در این شهر از صبح سه شنبه آغاز شده و دمای هوا به طرز محسوسی کاهش یافته است هم اکنون دمای این شهر ۱۰ درجه بالای صفر است اما با افزایش بارش ها در ساعات شامگاه دمای هوا تا پنج درجه بالای صفر نیز کاهش خواهد یافت اما پدیده غالب آسمان دامغان در ۲۴ ساعت آینده، وزش باد جنوب شرقی است از سوی دیگر خبر خوش برای مسافران نوروزی که قصد سفر به دامغان را دارند، هوای آفتابی روز چهارشنبه این شهر خواهد بود.

در میامی اما اوضاع کمی متفاوت است ارتفاعات این شهر از صبح سه شنبه بارش باران را شاهد هستند و دمای هوا هم اکنون ۹ درجه بالای صفر اعلام شده که این میزان دما، با وجود رطوبت ۹۰ درصدی هوای این شهر، روزی نسبتا سرد را برای اهالی این شهر و مسافران نوروزی رقم خواهد زد هوای میامی در ۲۴ ساعت آینده همچنان نیمه ابری همراه با بارش پراکنده به خصوص در ارتفاعات خواهد بود.

شهمیرزاد سردترین شهر استان

آسمان گرمسار نیز ابری است هم اکنون دمای هوای این شهر ۱۱ درجه بالای صفر گزارش شده و رطوبت بالغ بر ۸۹ درصد است آسمان گرمسار طی ۲۴ ساعت آینده با اندکی تغییر، از ابری به نیمه ابری تفاوت خواهد داشت اما دمای هوا در ساعات نیمه شب سه شنبه و بامداد چهارشنبه با کاهش محسوس به ۱۰ و هشت درجه بالای صفر خواهد رسید از سوی دیگر پدیده غالب هواشناسی در گرمسار طی ۲۴ ساعت آینده وزش باد خواهد بود.

شهمیرزاد سردترین شهر استان سمنان در صبح سه شنبه لقب دارد هم اکنون دمای هوا در این شهر توریستی پنج درجه بالای صفر است و باران پدیده غالب آسمان این شهر است رطوبت هوا در این شهر ۹۵ درصد و سرعت وزش باد ۱۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است که البته دمای هوا طی ساعات نیمه شب سه شنبه به یک درجه بالای صفر همراه با افزایش سرعت باد خواهد رسید که این امر، شرایط رابرای اسکان مسافران نوروزی در این شهر کمی دشوار می کند اما خبر خوش برای شهمیرزادی ها باز شدن آسمان طی ۴۸ ساعت آینده است.

بیارجمند نیز امروز سه شنبه سوم فروردین ماه ۹۵، ابری و بارانی است دمای هوای این شهر هم اکنون ۱۱ درجه بالای صفر است که در ساعات نیمه شب جاری به شش درجه بالای صفر نیز کاهش می یابد اما پدیده غالب برای ۲۴ ساعت آینده بیارجمند آسمانی صاف همراه با باد خواهد بود اما دمای هوا نسبت به امروز تغییر چندانی نخواهد کرد.

هوا بارانی ترافیک روان

از جاده های استان سمنان نیز خبر می رسد که ترافیک در محورهای مواصلاتی این استان روان است و بارش باران خللی آنچنانی در تردد وسایط نقلیه به وجود نیاروده است همچنین کاهش دید در محورهای مواصلاتی استان که به ارتفاعات ختم می شوند مانند آهوان، خوش ییلاق و توسکستان پدیده غالب این نواحی است که دقت نظر بیشتر رانندگان وسایل نقلیه شخضی و عمومی را می طلبد.

همچنین بارش باران جاده های برخی نواحی استان مانند جاده های منتهی به شاهرود، میامی، بیارجمند و کاهک را لغزنده کرده که رعایت نکات امنی، سرعت مطمئنه، دقت به جلو، همراه داشتن تجهیزات مناسب و سوخت کافی می تواند تضمین کننده سفری ایمن برای مسافران نوروزی باشد.

از سوی دیگر محور سرخه-سمنان با میانگین تردد بیش از ۲۴۵ خودرو در ساعت هم اکنون شلوغ ترین محور مواصلاتی استان سمنان است و بعد از آن محور میامی-کاهک، دهملا-شاهرود، قوشه-دامغان و سمنان-سرخه در رتبه های بعدی پرترافیک ترین جاده های استان سمنان قرار دارند اما تردد وسایل نقلیه در همه محورهای استان روان گزارش شده است.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید