Performancing Metrics

تحقق اقتصاد مقاومتی با تامین امنیت | اتاق خبر
کد خبر: 327608
تاریخ انتشار: 4 فروردین 1395 - 22:16
فرمانده نیروی انتظامی:
فرمانده نیروی انتظامی گفت: اگر مسئولان و سازمان های مردمی بخواهند اقتصاد مقاومتی را محقق کنند نیازمند نظم و امنیت در سطح کشور است که آماده هستیم امنیت و نظم دستگاه ها را فراهم کنیم.

اتاق خبر- فرمانده نیروی انتظامی گفت: اگر مسئولان و سازمان های مردمی بخواهند اقتصاد مقاومتی را محقق کنند نیازمند نظم و امنیت در سطح کشور است که آماده هستیم امنیت و نظم دستگاه ها را فراهم کنیم.

سردار حسین اشتری در چهارمین روز از نوروز ۹۵ با حضور در قرارگاه نوروزی امام علی (ع) فرماندهی انتظامی استان قم گفت: شهر مقدس قم به دلیل زیارتی بودن و قرارگرفتن در محور مواصلاتی بسیاری از استان ها، محل تردد زائران و مسافران است، به همین جهت باید در استان قم آمادگی بیشتری برای خدمات دهی به زائران و مسافران و پیشگیری از بروز و وقوع جرائم احتمالی داشته باشیم.

سردار اشتری ادامه داد: حضور مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه نیز یکی دیگر از دلایلی است که باید از استان قم مراقبت بیشتری به عمل آوریم.

وی اضافه کرد: گزارشی که فرمانده انتظامی استان و رئیس پلیس راهور ناجا ارائه دادند، رضایت بخش بود و من از تلاش این عزیزان و همه همکاران تشکر می کنم، گرچه قانع نیستیم و امیدواریم با همت تمام همکاران شاهد کاهش جرائم، تصادفات و تلفات باشیم.

فرمانده ناجا با اشاره به شعار سال ۹۵ که «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» تعیین شده، گفت: این شعار نشان دهنده اهمیت موضوعات اقتصادی در کشور است که مکرر توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مورد تاکید و تبیین قرارگرفته است.

سردار اشتری با بیان اینکه درصدد هستیم با همت همه همکاران این شعار در نیروی انتظامی محقق شود، خاطرنشان کرد: یک نگاهی در داخل ناجا داریم تا اقتصاد مقاومتی را عمل کرده باشیم و یک نگاه بلندتر نیز به ماموریت هایمان در سطح کشور داریم؛ اگر مسئولان و سازمان های مردمی بخواهند اقتصاد مقاومتی را محقق کنند نیاز به نظم و امنیت در سطح کشور هستند که آماده هستیم امنیت و نظم دستگاه ها و کسانی را که در این مسیر قدم بر می دارند، تضمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گروهی را در ناجا مشخص کردیم تا فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) را تبیین و برای تحقق آن،‌ راهکارهای اجرایی آن را مشخص کنند تا به مرحله اجرا درآورده و پیاده کنیم که این امر یکی از اولویت های مهم کاری ما است.

فرمانده ناجا بیان داشت: در سال گذشته شاخص های ماموریتی ما بهبود یافته و جایگاه ناجا در بین مردم ارتقاء پیدا کرد که این امر روند سالیان گذشته ناجا بود گرچه در بعضی مواقع تغییراتی داشت اما در کل روند آن رو به رشد و مناسب بوده است.

این مقام عالی انتظامی در ادامه بیشترین علل تصادفات جاده ای طی ۸ روز گذشته را عدم توجه به جلو با ۳۳درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۴درصد و انحراف به چپ با ۱۸ درصد عنوان کرد و افزود: ۴۵درصد از سوانح رخ داده از نوع واژگونی ناشی از لغزندگی به علت بارندگی و تخطی از سرعت مطمئنه بوده است که امیدوارم رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات به توصیه های پلیس توجه و عمل کنند تا سال خوبی را شروع و از اتفاقات ناگوار پیشگیری شود.

سردار اشتری گفت: اگر رانندگان حوصله کنند و حتی قدری دیر برسند از نرسیدن بهتر است و پلیس هم تمام همت خود را گذاشته تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات باشیم.

کاهش چشمگیر تصادفات در استان قم

در ادامه این جلسه، رئیس پلیس راهور ناجا نیز با ارائه گزارشی، افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته از سوی فرمانده انتظامی استان قم، انسجام خوبی دربرون و درون شهر این استان  به گونه ای که از اجرای طرح نوروزی  از ۲۵ اسفند ماه، شاهد کاهش چشمگیر تصادفات نسبت به مدت مشابه بوده ایم.

سردار تقی مهری افزود: اقدامات عملیاتی خوبی مانند توقیف ۶۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت و ۱۹ فقره ضبط گواهینامه رانندگی انجام شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: در استان قم، تصادفاتی که در درون و برون شهر منجر به فوت در صحنه شود، نداشتیم؛ همچنین شاهد کاهش ۷۸ درصدی تعداد مجروحان تصادفات هستیم که جا دارد که از فرمانده انتظامی استان و همه همکارانم تشکر کنم.

اعتمادبه حرف پلیس، بزرگترین افتخار ما است

همچنین فرمانده انتظامی استان قم نیز با ارائه گزارشی، اظهار داشت: سال گذشته را به پایان رساندیم در حالی که ماموریت هایمان را با افتخار و به نحواحسن انجام دادیم و به نحوی که استاندار قم در شورای تامین استان، فرمانده انتظامی استان را به عنوان مدیر نمونه معرفی و تقدیر کرد .

سردار کاظم مجتبایی افزود: در فرماندهی انتظامی استان، سخت کوشی ، نظم و انضباط و اقتدار نهادینه شده و این امر باعث شده که اعتماد مدیران استانی و شهروندان به پلیس جلب شود،امروز به حرف پلیس اعتماد می شود که این بزرگترین افتخار ما است.

سردار مجتبایی افزود: در قرارگاه نوروزی امام علی (ع) در بخش های انتظامی،‌ترافیکی و خدماتی تلاش های بسیار بزرگی در سطح استان انجام شده است .

فرمانده انتظامی استان در پایان از عنایت و حمایت های بی دریغ فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از فرماندهی و مجموعه پلیس قم تشکر و قدردانی کرد.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید