Performancing Metrics

استقبال بان‌کی‌مون از آزادسازی «تدمر» توسط ارتش سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 328301
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1395 - 17:08
دبیر کل سازمان ملل متحد، روز یکشنبه آزادسازی شهر باستانی «تدمر» در ریف حمص سوریه توسط ارتش این کشور را دلگرم‌کننده توصیف کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد روز یکشنبه (27 مارس/8 فروردین) از اقدام ارتش سوریه برای آزادسازی شهر باستانی «تدمر» در ریف حمص سوریه استقبال کرد و آن را رویدادی دلگرم‌کننده خواند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای «بان» که در کنفرانس خبری در اردن حضور داشت خواستار محافظت از این شهر باستانی برای نسل‌های آینده شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد اضافه کرد از اینکه این شهر باستانی از عناصر افراطی پاکسازی شده و دولت سوریه «اکنون قادر به محافظت و حفظ از این گنجینه مشترک فرهنگی بشر است» «دلگرم» شده است. 

وی گفت: «تروریست‌های افراطی، علاوه بر کشتار بی‌رحمانه مردم، تمدن‌های بشری را هم نابود کرده‌اند. از اینکه ارتش سوریه پالمیرا را پس گرفت، دلگرم و خوشوقت شده‌ایم.»

شهر تدمر در ریف حمص در مرکز سوریه امروز صبح، یکشنبه (27 مارس/8 فروردین) پس از چند روز عملیات مستمر ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی و متحدانش در مقاومت منطقه با پشتیبانی هوایی روسیه آزاد شد. 

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، آزادسازی شهر باستانی تدمر را گواه راهبرد موفق ارتش سوریه در نبرد با تروریسم دانست. 

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید