Performancing Metrics

سربازان اسرائیلی به ارزش‌های اخلاقی بسیار پایبند هستند! | اتاق خبر
کد خبر: 328390
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1395 - 02:01
نتانیاهو:
نخست‌وزیر اسرائیل با دفاع از عملکرد ارتش، انتقادها نسبت به رویه ارتش را "گستاخانه و غیرقابل قبول" خواند.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از شبکه خبری دویچه وله، یک سازمان دفاع از حقوق بشر به تازگی ویدئویی را منتشر کرد که در آن دیده می‌شد یک سرباز اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن یک فلسطینی را به رغم جراحت شدید وی، با شلیک گلوله‌ای به سرش به شهادت می‌رساند.

 

در پی این حمله یک سرباز دیگر به سوی دو فلسطینی شلیک کرده و یکی از آنان را به شهادت رسانده و دیگری را زخمی کرد. در این ویدئو که یک رهگذر آن را ثبت کرده بود، دیده می‌شود که یکی از فلسطینیان به‌رغم‌ آنکه خلع سلاح شده بود، از فاصله‌ای نزدیک در ناحیه سر هدف گلوله یک سرباز اسرائیلی قرار می‌گیرد و به شهادت می‌رسد.

 پس از انتشار این ویدئو و انتقادهای گسترده نسبت به عملکرد ارتش اسرائیل، این سرباز از سوی ارتش بازداشت شد. پلیس نظامی اسرائیل نیز پرونده‌ای را در همین زمینه گشوده است.

 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در پاسخ به انتقادهای مطرح شده نسبت به عملکرد ارتش اسرائیل، به دفاع از ارتش برخاسته و گفت که این حادثه نشانگر عملکرد ارتش نیست و وی انتقادها از ارتش را "غیرقابل قبول و گستاخانه" خواند.

 نخست وزیر اسرائیل همچنین مدعی شد: سربازان اسرائیلی با وجود درگیری‌های با فلسطینی‌ها، به ارزش‌های اخلاقی بسیار پایبند هستند! ما باید از رئیس ارتش، ارتش و سربازان‌مان حمایت کنیم. آنها امنیت ما را تضمین می‌کنند.

در شش ماه گذشته ۳۰ سرباز اسرائیلی کشته شده و ۱۹۰ فلسطینی در موج تازه خشونت‌ها میان اسرائیل و فلسطینیان شهید شده‌اند.

منبع: ایسنا

94104

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید