Performancing Metrics

حقایق ناگفته از لیگ برتر جزیره (بخش اول) | اتاق خبر
کد خبر: 328506
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1395 - 12:45
بسیاری از نکات آماری لیگ برتر همواره در دسترس همگان بوده و اغلب عاشقان فوتبال انگلیس می دانند که هر تیمی چه تعداد گل زده یا قهرمانی در کارنامه دارد

به گزارش اتاق خبر بسیاری از نکات آماری لیگ برتر همواره در دسترس همگان بوده و اغلب عاشقان فوتبال انگلیس می دانند که هر تیمی چه تعداد گل زده یا قهرمانی در کارنامه دارد اما آیا کسی می داند که کدام دروازه بان توانسته 5 پاس گل بدهد یا کدام بازیکن توانسته با هر دو پای چپ و راست پنالتی اش را گل کند و یا اینکه تعداد مدال های قهرمانی لیگ برتر کدام بازیکن با تعداد بازی های او در لیگ برتر برابر است؟

فقط دو بازیکن در لیگ برتر هستند که با هر دو پای راست و چپ، پنالتی های خود را وارد دروازه حریف نموده اند: اوبافمی مارتینز و بابی زامورا

بیشترین تعداد تعویض ها متعلق به رایان گیگز با 134 تعویض است.

ماریو بالوتلی فقط یک پاس گل در لیگ برتر داد ولی آن پاس گل به سرخیو آگوئرو داده شد تا گل قهرمانی منچستر سیتی را وارد دروازه QPR نماید.

تنها سه بازیکن در تاریخ لیگ برتر هستند که در یک بازی، هم گل زدند و هم پاس گل دادند و هم گل به خودی زدند! وین رونی، کوین دیویس و گرت بیل

گرت بیل تنها بازیکن لیگ برتر است که در یک بازی، هم گل زده و هم پاس گل داده و هم گل به خودی زده و هم کارت زرد گرفته است!

منچستر یونایتد هرگز در مسابقه خانگی که در نیمه اول جلو بوده، در پایان بازی نباخته است. از این حیث، چنین رکوردی فقط در اختیار منچستر یونایتد در اولدترافورد قرار دارد.

بازیکنی که بیشترین تعداد ضربات پنالتی را در لیگ برتر از دست داده، آلن شیرر با 11 پنالتی بر  باد رفته می باشد. البته او 56 ضربه پنالتی را هم به گل تبدیل نموده است.

وستهم در 30 سال اخیر هرگز نتوانسته با تفاضل گل مثبت، فصل خود را در بالاترین سطح لیگ (لیگ دسته اول سابق و لیگ برتر کنونی) به پایان برساند. (23 فصل بدون تفاصل گل مثبت در بالاترین دسته لیگ)

پل رابینسون دروازه بان اسبق تیم ملی انگلیس، بیشترین تعداد پاس گل را در بین همه دروازه بان های لیگ برتر به نام خود ثبت کرده است. (5 پاس گل) او به عنوان دروازه بان تاتنهام، سابقه گلزنی هم دارد.

داریوژ واسل تنها بازیکنی است که در 46 مسابقه متفاوت لیگ برتر گلزنی کرده و در هیچ کدام از این بازی ها هم نباخته که همچنان یک رکورد باقی مانده است.

تنها سه بازیکن وجود دارند که پس از شروع لیگ برتر (آگوست 1992) متولد شده و توانسته اند در لیگ برتر هت تریک کنند؛ هری کین، رحیم استرلینگ و روملو لوکاکو

تنها بازیکنی که قبل از سال 1960 به دنیا آمد ولی در لیگ برتر گلزنی کرد، گوردون استراکان بود.

دیوید (14 بار) و جیمز (11 بار)، متداول ترین نام های کوچک در لیگ برتر بودند که در فصل 11-2010 به ثبت رسیدند یعنی همان فصلی که دیگر دیوید جیمز در لیگ برتر بازی نکرد.

نیوکاسل در فصل 02-2001 موفق به گرفتن 34 امتیاز از کامبک شد، یعنی از موضع تیم بازنده توانست شرایط بازی را تغییر داده و به پیروزی برسد. این بیشترین تعداد امتیاز از کامبک می باشد. البته زاغ ها 7 سال بعد با مجموع 34 امتیاز به دسته پایین تر سقوط کردند.

تنها 4 بازیکن هستند که در یک فصل، برای دو تیم سقوط کننده لیگ برتر بازی کرده اند؛ جرج بوید، مارک رابینز، استیو کابا و دیوید نیوجنت 

منبع: طرفداری

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید