Performancing Metrics

هوای پایتخت در وضعیت پاک | اتاق خبر
کد خبر: 328867
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1395 - 13:02
كيفيت هوای تهران در دومين چهارشنبه سال۹۵ در شرايط پاك قرار گرفت، اين پنجمين روز از ابتدای امسال است كه تهران در هوای پاك نفس می‌كشد.

به گزارش اتاق خبر، وحيد حسيني، مديرعامل اين شركت با بيان اينكه كيفيت هواي تهران از ابتداي سال تاكنون در شرايط بسيار مطلوب قرار داشته است، افزود: در فروردين امسال ۶ روز سالم و ۵ روز پاك در تهران ثبت شده است و امروز شاخص كيفيت هوا روي عدد ٣٥ قرار گرفته است و در واقع تهران نسبت به سال گذشته شرايط مشابهي را سپري كرده اما تا به امروز، يك روز بر تعداد روزهاي هواي پاك نسبت به همين بازه زماني در فروردين ۹۴ افزوده شده است.

حسيني گفت: هر ساله دو هفته اول فروردين با توجه به كاهش تردد وسايل نقليه در تهران و خلوت شدن پايتخت به دليل تعطيلات، تهران از نظر كيفيت هوا در بهترين شرايط قرار مي‌گيرد اما متاسفانه اين شرايط پايدار نيست و ما بايد براي افزايش تعداد روزهاي سالم و پاك در روزهاي عادي سال هدف‌گذاري و برنامه‌ريزي كنيم و مردم تهران در همه روزهای سال باید در هوای سالم نفس بکشند.

وي افزود: هواي سالم در تهران در دو هفته اول فروردين هر سال تنها به دليل شرايط ناپايدار جوي و بارندگي‌هاي بهاري اتفاق نمي‌افتد و آنچه موجب مي‌شود تهران در زمان تعطيلات هوايي بسيار مطلوب داشته باشد، خلوت شدن معابر و كاهش تردد خودروهاست. همانطور كه بارها پيش از اين تاكيد كرده‌ايم، اين نکته نشان مي‌دهد طرح و برنامه‌هاي كاهش آلودگي هوا در تهران بايد بر كاهش آلودگي ناشي از منابع متحرك يعني وسايل نقليه به وي‍ژه ناوگان فرسوده و موتورسيكلت‌ها متمركز باشد تا بتوانيم در اين زمينه نتيجه مطلوب بگيريم.

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا با بيان اينكه در شهر تهران، بر اساس آمار شماره‌گذاری حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو کاربراتوری تولید سال ۸۲ و ماقبل است که ۱۷۰ هزار دستگاه مطابق مصوبه دولت فرسوده هستند، افزود: این ۳۰۰ هزار دستگاه تنها ۱۰ درصد کل ناوگان ۳ میلیونی خودرویی تهران هستند اما ۴۵ درصد آلودگی ناوگان سواری را تولید می‌کنند و طرح «کنترل آلودگی هوای شهر» یا «کاهش» بر مبنای مدیریت و پالایش همین دسته خودروها مصوب شده است و ما اگر بخواهیم برای کاهش آلودگی هوا در تهران نتیجه بگیریم باید کاهش و کنترل آلودگی این گروه از وسایل نقلیه بسیار آلاینده را در اولویت قرار دهیم.

به گفته حسینی بر اساس اطلاعات حاصل از ایستگاه های سنجش کیفیت هوا، از ابتدای فروردین امسال تاکنون ۶ روز با هوای سالم و ۵ روز با هوای پاک ثبت شده در حالی که این آمار در همین بازه زمانی در فروردین سال گذشته ۷ روز سالم و ۴ روز پاک بوده است.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید