Performancing Metrics

پرتاب نخستین ماژول فضایی قابل تورم جهان به ایستگاه فضایی بین‌المللی | اتاق خبر
کد خبر: 328959
تاریخ انتشار: 12 فروردین 1395 - 01:55
ناسا اخیرا تائید کرده که نخستین ماژول فضایی قابل تورم جهان در روز هشتم آوریل به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب خواهد شد. این فضاپیما قرار است به مدت دو سال توسط فضانوردان آزمایشگاه مداری مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شرکت اسپیس‌ایکس این فضاپیمای قابل تورم را طی یک سفر دو روزه به همراه تجهیزات علمی خاصی به ایستگاه فضایی حمل خواهد کرد.

این ماژول فضایی خارق‌العاده توسط شرکت فناوری فضایی Bigelow Aerospace ساخته شده که هدف آن ساخت ایستگاههای فضایی قابل سکونت مقرون‌بصرفه است.

به گفته ناسا،‌ یک موشک فالکون 9 اسپیس‌ایکس در روز بیستم فروردین از پایگاه نیروی هوایی کیپ کارناوال به فضا پرتاب خواهد شد و فضاپیمای باری دراگون نیز آن را دنبال خواهد کرد. این فضاپیما پس از ورود به فضا، آرایه‌های خورشیدی خود را مستقر کرده و کار احتراق موتور را اجرا خواهد کرد.

این فضاپیما که نام رسمی آن ماژول فعالیت قابل گسترش بیگلو است، برای آزمایش به ایستگاه فضایی متصل خواهد شد.

پس از اینکه فضانوردان هوا را به درون این فضاپیمای قابل تورم تزریق کنند، از یک جسم با عرض 2.5 متر به محفظه‌ای به بزرگی پارکینگی با قابلیت سکنی دادن یک خودرو تبدیل خواهد شد.

دور روز پس از پرتاب فضاپیما، بازوی رباتیک ایستگاه فضایی، فضاپیمای دراگون را گرفته و به آرامی آن را به سمت پورت الحاق ایستگاه در سمت ماژول Tranquility خواهد برد که در آنجا به مدارگرد متصل خواهد شد.

اگرچه شش سکنه ایستگاه تنها به انجام آزمایشاتی بر روی این ماژول قابل تورم پرداخته و در آن زندگی نخواهند کرد، اما کارشناسان معتقدند که حضور این ماژول در ایستگاه فضایی یک نقطه عطف چشمگیر است.

فضاپیمای دراگون در ماه مه به زمین بازخواهد گشت و به همراه خود نمونه‌های زیستی فضانوردان را نیز خواهد آورد. در سال 2014 ماژول قابل گسترش بیگلو در فضا آزاد شده و طی فرآیند فروپاشی مداری به سمت جو زمین کشیده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید