Performancing Metrics

جهان عاری از تسلیحات هسته ای دروغ بزرگ آمریکاست | اتاق خبر
کد خبر: 329124
تاریخ انتشار: 12 فروردین 1395 - 23:25
یک نشریه چینی آمریکا را که از امروز (پنجشنبه) میزبان اجلاس امنیت هسته ای است و می گوید به دنبال جهانی «عاری از سلاح های اتمی» است، یک دروغگوی بزرگ خواند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، از دیدگاه «گلوبال تایمز» آنچه مقام های آمریکایی در راستای جلوگیری از توسعه تسلیحات هسته ای می گویند و فشاری که بر دیگر کشورها در این زمینه وارد می کنند با آنچه در داخل آمریکا می گذرد، کاملا متفاوت است.
نشریه ارگانی حزب حاکم چین امروز در گزارشی نوشت: آمریکایی ها دارنده بزرگترین زرادخانه تسلیحات هسته ای هستند و حتی می خواهند آن را توسعه دهند.
نشریه با اشاره به برگزاری اجلاس سران هسته ای در آمریکا و تلاش های مبهم این کشور برای پیشبرد امنیت هسته ای در دنیا می نویسد: آمریکا صراحتا گفته است برای توسعه تسلیحات هسته ای خود و حفظ برتری در این زمینه در جهان یک هزار میلیارد دلار دیگر هزینه خواهد کرد.
به گزارش روزنامه چینی، این کشور قصد دارد با چنین هزینه سرسام آوری تسلیحات هسته ای خود را افزایش داده و 12 زیردریایی هسته ای ساخته و صدها نوع از تسلیحات اتمی خود را به روز کند.
این کشور نه تنها پیمان منع آزمایش های هسته ای را امضا نکرده بلکه خود و متحدانش در راستای توسعه این تسلیحات حرکت می کنند و به نوشته گلوبال تایمز، انگلیس هم عزم خود را برای خرید زیردریایی های هسته ای جزم کرده است.
نشریه ادامه می دهد: ژاپن و هند هم در حال تقویت همکاری های هسته ای هستند و احتمالا به یک توافقنامه نزدیک شده اند که به ژاپن توانایی های بالایی در این عرصه می دهد.
بنابراین گزارش، در این میان روسیه تلاش زیادی کرده است تا با آمریکا در باره منع توسعه تسلیحات هسته ای و از بین بردن آنها به توافق برسد اما سیاست های واشنگتن از دیدگاه مسکو غیراستاندارد و دوگانه است و برای همین مذاکرات طرفین به بن بست رسیده است.
گلوبال تایمز می نویسد: با این وصف دکترین هسته ای که آمریکا دنبال می کند به جای کاستن از این تسلیحات، زرادخانه های هسته ای و سامانه های موشکی آن کشور را در اقصی نقاط اروپا و آسیا تقویت می کند و این موضوع روسیه و چین را به مخاطره می اندازد و برای کشورهای دنیا یک خطر بزرگ است.
آمریکا از امروز پنجشنبه میزبان اجلاس دو روزه امنیت هسته ای با حضور رهبران و مقام های ارشد کشورهای مختلف است.
این اجلاس برای نخستین بار در سال 2010 میلادی در واشنگتن تشکیل شد و اکنون به یکی از ساختارها مهم برای بحث در باره مسائل مربوط به انرژی هسته ای، منابع این انرژی، همکاری ها و چالش ها تبدیل شده است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید