Performancing Metrics

بالا آمدن آب رودخانه سیمرغ | اتاق خبر
کد خبر: 329324
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1395 - 11:16
مردم روستای «برج‌خیل» بخش مرکزی شهرستان سیمرغ که هرساله چندین بار با مسئله بالا آمدن آب و طغیان رودخانه روبه‌رو هستند امروز نیز نگران این موضوع هستند و در هر ساعت وضعیت رودخانه را از نزدیک بررسی می‌کنند.

به گزارش اتاق خبر، بارش باران شب گذشته و امروز در شهرستان سیمرغ سبب بالا آمدن آب رودخانه تالار شده است.

مردم روستای «برج‌خیل» بخش مرکزی این شهرستان که هرساله چندین بار با مسئله بالا آمدن آب و طغیان رودخانه روبه‌رو هستند امروز نیز نگران این موضوع هستند و در هر ساعت به رودخانه سرزده و وضعیت رودخانه را از نزدیک بررسی می‌کنند تا در صورت بروز مشکل زودتر وارد عمل شده و به رفع آن اقدام کنند.

سطح آب به حدی بالا آمده که طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در روستا دور از ذهن نیست البته مسئولان روستایی نیز بیکار نبوده و یک دستگاه بیل مکانیکی در حاشیه پل مستقرشده است تا در صورت لزوم وارد عمل شود.

کمتر از یک ماه از آخرین طغیان رودخانه و آب‌گرفتگی منازل مردم می‌گذرد و تا امروز زباله‌ها و نخاله‌های طغیان قبلی رودخانه جمع‌آوری نشده که در سال جدید نیز با بارش باران شاهد بالا آمدن آب و سرازیر شدن زباله‌ها و نخاله‌ها به سمت این منطقه هستیم.

طغیان رودخانه و آب‌گرفتگی ماه گذشته در این روستا خسارت سنگینی به اهالی روستا وارد کرده و مردم باید نگران بالا آمدن آب و بروز دوباره این مشکل باشند.

 

مسئولان شهرستانی نیز دلیل این مسئله را غیراستاندارد بودن پل این روستا و عدم لایروبی رودخانه تالار اعلام می‌کنند اما با وجود علم به دلایل این اتفاق عکس‌العمل مناسب و قابل قبولی در جهت رفع این مشکل از خود نشان نداده‌اند.

مردم این روستا نگران از بالا آمدن آب هستند و ناراضی از این مسئله که چرا مسئولان برای حل این اتفاق قدم مثبتی برنمی‌دارند.

درخواست مردم این روستا از مسئولان واضح است، آن‌ها از مسئولان می‌خواهند به فریادشان برسند و فقط در زمان مشکل وارد عمل نشده و به فکر حل اساسی این مسئله باشند.

امیدواریم مسئولان شهرستانی و استانی به فکر حل اساسی این مشکل باشند و هر چه زودتر دست به اقدام بزنند تا بار دیگر شاهد این اتفاق نباشیم.

منبع: فارس

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید