Performancing Metrics

18 نظامی ارمنی در درگیری‌های قره باغ کشته و 35 نفر زخمی شدند | اتاق خبر
کد خبر: 329604
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1395 - 02:29
رئیس جمهور ارمنستان اعلام کرد
دولت ارمنستان می‌گوید درگیری‌های اخیر در منطقه قره باغ به کشته و زخمی شدن بیش از 50 نظامی ارمنی منجر شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، «سرژ سرکیسیان» رئیس‌جمهور ارمنستان روز شنبه اعلام کرد که در جریان درگیری‌های 24 ساعت گذشته در قره باغ دستکم 18 نظامی ارمنی کشته شده‌اند.

به گفته وی، 35 نظامی ارمنی هم بر اثر حملات ارتش آذربایجان به منطقه «ناگورنو-قره باغ» زخمی شده‌اند. 

منطقه قره باغ واقع در مرز ارمنستان و آذربایجان از روز گذشته بار دیگر شاهد تبادل آتش بین ارتش آذربایجان و نیروهای دولت محلی «ناگورنو-قره باغ» بوده است.

دولت آذربایجان هم اعلام کرده است که 12 نفر از نظامیانش در حمله نیروهای ارمنی کشته شده‌اند. 

ارمنستان و آذربایجان که هر دو از جمهوری‌های استقلال‌یافته از اتحاد جماهیر شوروی هستند، چند دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ با یکدیگر اختلاف دارند و مرز دو کشور در این منطقه سال‌هاست که وضعیت جنگی را شاهد است.

منطقه قره باغ که در مرز این دو کشور واقع شده، اکثریتی ارمنی دارد اما از زمان شوروی سابق تحت کنترل آذربایجان بوده است. منطقه قره باغ در سال 1991 اعلام استقلال کرد، اما این اقدام به شکل‌گیری جنگی سه ساله منجر شد. هرچند با مداخله روسیه این جنگ به یک آتش‌بس منتهی شد، اما درگیری هرگز به معنای واقعی متوقف نشده و طرفین هر از چند گاهی وارد درگیری‌های مقطعی نظامی می‌شوند. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه امروز ضمن ابراز نگرانی از بالا گرفتن تنش‌ها در قره باغ، خواستار «توقف فوری» تبادل آتش در این منطقه شد. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه و «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هم امروز در تماس تلفنی با همتایان ارمنی و آذری خود خواستار توقف درگیری‌ها شده‌اند. 

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید