Performancing Metrics

اولویت پدافند هوایی، شناسایی به موقع تهدیدها و رویارویی با آنهاست | اتاق خبر
کد خبر: 330470
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 18:10
یکی از وظایف قرارگاه پدافند هوایی، دفاع منسجم و یکپارچه از حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران است و آنچه که قرارگاه پدافند هوایی دنبال می‌کند، شناسایی به موقع تهدیدها و رویارویی به موقع با آنهاست.

اتاق خبر: امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی با بیان اینکه ما دفاع در عمق را دنبال می‌کنیم تا غافل‌گیر نشده و بتوانیم به خوبی از مرزهای کشور دفاع کنیم، افزود: ما دفاع در عمق را با همه ملزوماتش دنبال می کنیم و در این راستا تجهیزات لازم را فراهم کرده ایم.

اسماعیلی همچنین گفت: پدافند هوایی برای جلوگیری از غافلگیری از الگوهای شناسایی متفاوتی از جمله سامانه‌های شنود الکترونیکی که تماماً بومی هستند و عناصر دیده‌بانی بصری که به سامانه‌های الکترواپتیک مجهز هستند و ..... استفاده می‌کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به توانمندی راداری ایران گفت: در گذشته سامانه‌های راداری ما فقط سامانه‌های راداری استقراری و در یک طیف فرکانس بودند اما امروز رادارهایمان را متحرک کرده ایم تا چابکی را در پدافند افزایش داده و طیف فرکانس آنها را متنوع ‌کنیم.

اسماعیلی تاکید کرد: طیف‌های متعدد فرکانس، این توانمندی را به پدافند می دهد که در برابر جنگ الکترونیک بسیار مقاوم شود و قابلیت کشف اهداف دیگر با نوع و سازگاری‌های دیگر را هم داشته باشد.

وی در پایان گفت: فنآوری تولید رادار از فنآوری‌های بسیار پیشرفته در دنیاست که امروز ما با تکیه بر دانش بومی و استفاده از نیروهای جوان، خلاق و ارزشی کشور توانسته‌ایم نیاز خود را در حوزه کشف و شناسایی در فرکانس‌ها و بُردهای مختلف تامین کنیم.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید