Performancing Metrics

اولویت‌های دبیرکل جدید اتحادیه عرب چیست؟ | اتاق خبر
کد خبر: 330750
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1395 - 12:55
دبیرکل جدید اتحادیه عرب تقویت فعالیت‌های مشترک کشورهای عربی و ایجاد وحدت میان آنها جهت مقابله با چالش‌های موجود را اولویت‌های خود در سمت جدید اعلام کرد.

اتاق خبر - به نقل از پایگاه خبری العربیه، احمد ابوالغیط، دبیرکل جدید اتحادیه عرب در دیدار روز سه شنبه‌اش با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر تاکید کرد، پس از آغاز رسمی فعالیت‌هایش در سمت جدید که از ابتدای ماه ژوئیه آتی خواهد بود اولویت‌هایش را بر تقویت فعالیت‌های مشترک کشورهای عربی و ایجاد وحدت میان این کشورها جهت مقابله با چالش‌های بی‌سابقه‌ای قرار خواهد داد که متوجه آنها شده و نهادها و موسسه‌های ملی و توانمندی‌های مردم این کشور را به خطر انداخته است.

ابوالغیط در این دیدار اظهار داشت: تمام تجربیات دیپلماتیک خود را برای خدمت به مسائل کشورهای عربی و دفاع از منافع مردم این کشور به کار خواهم گرفت و امیدوارم بتوانم در تلاش‌ها و اقداماتی که با هدف دستیابی به راه حل‌هایی سیاسی برای بحران‌های موجود انجام می‌شود سهیم شده و راه حل‌هایی ایجاد شود که حافظ وحدت و حاکمیت کشورهای عربی باشد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد، تلاش‌ها برای تحقق صلح در منطقه ادامه یابد و برای مساله فلسطین راه حلی عادلانه و جامع که مبتنی بر اصول کشورهای عربی باشد، به دست آید.

دبیرکل جدید اتحادیه عرب همچنین با سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز دیدار و درباره نقش اتحادیه عرب در حل بحران‌های پیش روی کشورهای عربی و چگونگی تقویت همکاری‌های این کشورها در زمینه‌های مختلف، تحقق خواسته‌های مردم این کشورها از جمله امنیت، صلح و شرایط اقتصادی و اجتماعی بهتر گفت‌وگو کرد.

ایسنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید