Performancing Metrics

«جان کری» به شهر زخم خورده «هیروشیما» وارد شد | اتاق خبر
کد خبر: 331847
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 12:08
اولین سفر یک وزیر خارجه آمریکا بعد از حمله اتمی ۱۹۴۵؛
وزیر امور خارجه آمریکا برای حضور در نشست جی – ۷ که در ژاپن برگزار می شود امروز یکشنبه وارد شهر «هیروشیما» شد.

اتاق خبر- وزیر امور خارجه آمریکا برای حضور در نشست جی – ۷ که در ژاپن برگزار می شود امروز یکشنبه وارد شهر «هیروشیما» شد.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا امروز یکشنبه برای حضور در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو گروه جی -۷ وارد شهر «هیروشیما» ژاپن شد.

نشست جی – ۷ (هفت کشور صنعتی جهان) پیرامون موضوعاتی چون مبارزه با تروریسم، بحران اوکراین و تهدیدات هسته ای کره شمالی برگزار خواهد شد حال آنکه حساس ترین بخش این رویداد سیاسی به موضوع سفر کری باز می گردد که در کِسوت وزیر امور خارجه آمریکا نخستین عضو بلندپایه این کشور است که پس از حمله اتمی سال ۱۹۴۵ میلادی از هیروشیما بازدید می کند.

به گفته روزنامه «آساهی شیمبون» ژاپن، مردم هیروشیما که تجربه وحشت و زیان ناشی از آزمایش نخستین سلاح اتمی جهان را به دوش می کشند، امید زیادی دارند که شاید این دیدار تاریخی به تعهد هر چه بیشتر قدرت های صنعتی برای منع اشاعه و خلع سلاح هسته ای در سطح جهانی منجر شود.

قرار است کری فردا دوشنبه (یازدهم ماه میلادی آوریل) با حضور در پارک «یاد بود صلح» هیروشیما به قربانیان حمله اتمی آمریکا که تعداد آنها به دستکم ۱۲۹ هزار نفر می رسد ادای احترام کند.

چهار هزار نفر نیروی امنیتی تأمین امنیت نشست گروه ۷ در هیروشیما را عهده دار هستند.

علاوه بر این، این نخستین باری است که وزرای امور خارجه قدرت های هسته ای که عضو گروه جی – ۷ هستند، از محل یادبود قربانیان فاجعه هیروشیما بازدید می کنند.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید