Performancing Metrics

۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه قطار شهری مشهد تخصیص می یابد | اتاق خبر
کد خبر: 331859
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 12:45
شهردار مشهد گفت: شورای اسلامی شهر مشهد یک هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۹۵ برای خطوط متروی مشهد اعتبار لحاظ کرده است.

اتاق خبر: سید صولت مرتضوی عصر شنبه در مراسم آغاز عملیات حفاری خط سه قطارشهری در محل میدان فردوسی اذعان کرد: عملیات حفاری، سگمنت گذاری، ساخت ایستگاه‌ها و معماری داخلی در خط دو به پایان رسیده و فاز نخست خط سه قطارشهری مشهد در آبان ماه و فاز دوم  نیز همزمان با دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می رسد.

وی با ابراز قدردانی از دولت برای صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت خط سه بیان کرد: در مرحله  نخست اوراق مشارکت در ۲۷ اسفند ماه به فروش گذاشته شد تا مشکلات مالی این پروژه حل شود.

وی با بیان اینکه خرید واگن‌های خط دو قطارشهری مشهد آغاز شده است اظهار کرد: در حال حاضر تعداد سه رام قطار با ۱۵ واگن در راه مشهد مقدس است.

وی افزود: در صورت دریافت ۱۰۰ دستگاه واگن خط دو در مشهد می‌توان از آن برای استفاده حداقلی در خط سه نیز بهره‌مند شد.

مرتضوی بیان کرد: با بهره گیری از این واگن ها تعداد دو میلیون مسافر در ۱۲ ساعت مورد جابه‌جایی قرار خواهد گرفت که این تعداد جا به جایی معادل ۶ هزار دستگاه اتوبوس و یا ۲۵ هزار دستگاه تاکسی است.

وی افزود: شهرداری مشهد در دوره جدید مدیریت شهری تمام بضاعت خود را بسیج کرده تا به فرمان رهبر معظم انقلاب در دهه پیشرفت و عدالت، مقوله پیشرفت توام با عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهد.

مرتضوی توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل عمومی شهر را یکی از اولویت های شهرداری عنوان کرد و ادامه داد: شهرداری در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز گام های موثری برداشته است به گونه ای که در سال گذشته در تمامی شهرهای ایران به چز تهران سه هزار تاکسی مورد نوسازی قرار گرفته است این در حالی است که در مشهد نوسازی تاکسی‌ها با تعداد دو هزار و ۵۰۰ خودرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال و نیم گذشته ۶ میلیون متر مربع به فضای سبز شهر افزوده شده است گفت: در حال حاضر تعداد ۴ هزار و ۴۰۰ واحد پارکینگ عمومی در سطح شهر وجود دارد که تا پایان این دوره مدیریت شهری تعداد ۴ هزار واحد پارکینگ دیگر به اندازه تعداد پارکینگ‌های موجود به آن افزوده خواهد شد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید