Performancing Metrics

كابل و دوشنبه دو يادداشت تفاهم همكاري هوانوردي امضا كردند | اتاق خبر
کد خبر: 334098
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 09:09
افغانستان و تاجيكستان دو يادداشت تفاهم همكاري هوانوردي امضا كردند كه بر اساس اين تفاهم طرفين همكاري هاي خود را در زمينه هاي هماهنگي ترافيك هوايي، پروازهاي عبوري، خطوط پروازي و سقف پروازها با توجه به ظرفيت بازار، گسترش خواهند داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ايرنا، اداره هوانوردي غيرنظامي افغانستان روز شنبه در بيانيه اي اعلام كرد كه اين يادداشت تفاهم روز گذشته در جريان گفت و گو با نمايندگان دولت تاجيكستان به امضاي «محمد قاسم وفايي» معاون طرح برنامه اداره مستقل هوانوردي غيرنظامي افغانستان و «يوسف عظيم رحمان» رئيس هوانوردي تاجيكستان رسيده است.
بر اساس اين بيانيه، نمايندگان افغانستان در گفت و گوهاي خود با مسئولان هوانوردي تاجيكستان درباره مسايل مختلف هوانوردي، از جمله ايجاد يك نظام بهتر و مفيدتر براي همكاري هاي هوانوردي ميان دو كشور بحث و گفت و گو كرده اند.
در حال حاضر شركت هوايي «كام اير» افغانستان هفته اي يك پرواز از كابل به شهر دوشنبه، پايتخت تاجيكستان دارد و قرار است در آينده نزديك شركت هوايي «سامان اير» تاجيكستان نيز پروازهاي خود را به كابل آغاز كند.
افغانستان و تاجيكستان به عنوان دو كشور همسايه، روابط عادي دارند و تاجيكستان حدود چهار ماه قبل كنسولگري هاي خود را به دليل ناامني در افغانستان تعطيل كرد، اما مسئولان افغانستان به ويژه مسئولان محلي استان بدخشان با سفر به دوشنبه از مقام هاي اين كشور درخواست كرده اند تا اين كنسولگرها به ويژه كنسولگري آن كشور در فيض آباد مركز استان بدخشان بازگشايي كنند.
گروه طالبان دست كم دو شهرستان استان بدخشان را در تصرف خود دارد و به تازگي بزرگترين گردهمايي را به مناسبت آغاز سال تحصيلي در شهرستان «وردوج» برگزار كرد.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید