Performancing Metrics

رژه تجهیزات قرارگاه پدافند هوایی | اتاق خبر
کد خبر: 334164
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 13:50
تجهیزات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش در مراسم ۲۹ فروردین به نمایش درآمدند.

اتاق خبر: در مراسم رژه روز ارتش، که صبح امروز در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، ۳۵ نمونه از تجهیزات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) از مقابل جایگاه به رژه درآمدند.

این تجهیزات شامل سامانه راداری کاستا، سامانه راداری ۱۰ شهریور، سامانه اطلاعاتی خیبر، سامانه اطلاعاتی باصر ۳ و ۲، سامانه ارتباطی فتح ۲، سامانه ارتباطی رسول و سامانه ارتباطی شهاب می شود.

از جمله سامانه های موشکی قرارگاه پدافند هوایی که در مراسم امروز ارتش به رژه درآمدند می توان به سامانه موشکی دامی اِس ۲۰۰، کَن اِس ۲۰۰ اشاره کرد. این سامانه های موشکی جهت انهدام کلیه اهداف پرنده و موشک های هدایت شونده آشیانه یاب از مصافت های طولانی و در ارتفاعات بالا به کار می رود.

رادار حافظ مرصاد، رادار هادی مرصاد، رادار جویا مرصاد، سامانه ارتباطی مرصاد و لودر سامانه مرصاد در مراسم امروز از مقابل جایگاه رژه رفتند.

این سامانه های موشکی هدایت شونده برد متوسط و پیشرفته مرصاد به منظور مقابله با موشک های بالستیکی که با قابلیت های بالا توسط متخصصین داخلی طراحی و ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مراسم سامانه پوش هاک و همچنین موشک هاگ و موشک هاگ پلت تریلر به نمایش درآمدند. این موشک ها برای مقابله با اهداف پایین و متوسط که به دست توانمند متخصصین صنایع داخلی طراحی و تولید شده است.

سامانه موشکی راپیر و موشک راپیر که به منظور دفاع از نقاط حساس کشوری در کنار پالایشگاه ها و مناطق هسته ای استقرار پیدا می کند و به طور کامل بهینه سازی شده و قابلیت های عملیاتی قابل ملاحظه ای به آن اضافه شده است، در مراسم امروز به رژه رفتند.

همچنین سامانه های موشکی کَن هاگ در مراسم امروز رژه به نمایش درآمدند. این سامانه ها با برد متوسط و پیشرفته به منظور مقابله با هدفهای پرنده در ارتفاع پایین و متوسط و به منظور مقابله با موشک های بالستیکی با قابلیت های بالا توسط متخصصین داخلی طراحی شده اند.

سامانه تلاش و همچنین لانچر این سامانه که به صورت بُعد بلند و کاملاً بومی و تلفیقی با سامانه های زمین به هوا طراحی شده است، به نمایش درآمد.

در این مراسم توپ ۲۳ میلیمتری منصوب بر روی سفیر به نمایش درآمد. این جنگ افزار ۲۳ میلیمتری ارتفاع کم تاکتیکی کاملاً بومی توسط متخصصان داخلی طراحی شده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید