Performancing Metrics

مقام كره شمالي از سياستهاي متناقض آمريكا در شبه جزيره كره انتقاد کرد | اتاق خبر
کد خبر: 334873
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 09:53
ديپلمات ارشد و سفير سابق كره شمالي در اندونزي، ‌سياست هاي آمريكا در شبه جزيره كره را دوگانه و متناقض ناميد وگفت: اين سياست هاي آمريكا تنها موجب بدتر شدن شرايط در اين شبه جزيره شده است.

به گزارش اتاق خبر«ري جونگ ريول» در گفت و گو با خبرنگار شبكه «سي.ان.ان» تصريح كرد: آمريكا از يك طرف از ما مي خواهد كه برنامه هسته اي خود را متوقف كنيم و از سوي ديگر نه تنها در تدارك حمله هسته اي به ما است، بلكه به هم پيمانان خود نيز مي گويد كه سلاح هسته اي داشته باشند.
اين مقام كره شمالي اظهارات اخير دونالد ترامپ، نامزد جمهوري خواه پيشرو در انتخابات رياست جمهوري آمريكا درباره حركت ژاپن و كره جنوبي به سمت تسليحات هسته اي را«مضحك و بي معني» توصيف كرد و آن را در تناقض با سياست هاي آمريكا در قبال كره شمالي دانست.
وي كه هم اكنون معاون دبيركل موسسه مطالعات بين الملل كره شمالي است، افزود: اظهارات ترامپ ديد عميق تري از سياست هاي خصمانه آمريكا عليه كره شمالي را نشان مي دهد.
ترامپ پيش از اين خواستار خروج نيروهاي نظامي ارتش آمريكا از خاك كره جنوبي و ژاپن، دو هم پيمان اصلي اين كشور در آسيا شده و پيشنهاد داده بود كه در مقابل، اين كشورها مي توانند براي دفاع از خود به تسليحات هسته اي مجهز شوند.
اين در حالي است كه كره شمالي پيش از اين نيز اعلام كرده بود كه تنها به علت تهديدهاي هسته اي آمريكا است كه اين كشور به ساخت تسليحات هسته اي روي آورده و واشنگتن را متهم كرده كه در برابر تجهيز رژيم صهيونيستي به تسليحات هسته اي سكوت اختيار كرده است.
خبرگزاري كره شمالي در گزارش روز شنبه خود آورده بود كه چطور مي شود آمريكايي ها در برابر سناريوي هسته اي شدن تسليحاتي رژيم اسرائيل سكوت اختيار مي كنند، اما از كره شمالي مي خواهند كه برنامه هسته اي خود را كنار بگذارد.
همچنين رزمايش هاي مشترك آمريكا با كره جنوبي در آب هاي شبه جزيره كره نيز بخش ديگري از سياست هاي دوگانه واشنگتن در منطقه است كه هدف از آن را مقابله با تهديد كره شمالي و نابودي حاكميت اين كشور توصيف مي كند.
پيونگ يانگ ضمن محكوم كردن اين اقدام، اعلام كرده است كه هر چه آمريكا و كره جنوبي بر طبل جنگ بكوبند و بخواهند تا نفوذ خود را در منطقه افزايش دهند، كره شمالي به همان نسبت فناوري تسليحات هسته اي و موشكي خود را پيش خواهد برد.
انتظار مي رود كره شمالي پيش ازبرگزاري كنگره كم سابقه حزب كارگركه اوايل ماه آينده ميلادي(اواسط ارديبهشت) برگزار خواهد شد و«كيم جونگ اون» رهبر اين كشور قرار است در آن از آخرين دستاورد هاي هسته اي و موشكي رونمايي كند، پنجمين آزمايش هسته اي خود را انجام دهد.
كره شمالي پيش از اين در سال هاي 2006، 2009، 2013 و اوايل سال جاري ميلادي نيز دست به انجام آزمايش هسته اي زده بود و از آن زمان با تحريم هاي سازمان ملل متحد، آمريكا و ساير كشورها مواجه شده است

منبع :ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید