Performancing Metrics

دستور كار دو ميليارد دلاري | اتاق خبر
کد خبر: 337423
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395 - 15:53
اقدام جدي كابينه روحاني براي بازگرداندن دو ميليارد دلار توقيفي موضوعي است كه روزنامه اعتماد در شماره چهارشنبه هشتم ارديبهشت در تشريح تيتر يك به آن پرداخت

اتاق خبر - اعتماد نوشت: تعيين كارگروه براي رسيدگي به موضوع و تعيين عوامل مساله و احضار حافظ منافع امريكا به وزارت خارجه دو اقدامي است كه دولت در دستور كار خود قرار داد.

اين روزنامه با انتخاب عنوان هجمه به جبهه خودي، مي نويسد: صبح ديروز، جنبش عدالتخواه دانشجويي دست به‌كار توهين‌‌آميزي زد. نشستي برگزار كرد و با رونمايي از نشان دانشجويي «ماله طلايي» آن را به عباس عراقچي تقديم كرد. مجتبي رييسي، دبير جنبش عدالتخواه دانشجويي در مراسم رونمايي از اين نشان، گفت: «باتوجه به اتفاقاتي كه اخيرا در رابطه با برجام رخ داده و همچنين باتوجه به سخناني كه رييس بانك مركزي در رابطه با بي‌نتيجه بودن برجام داشت، تصميم گرفتيم نشان «ماله طلايي» را به آقاي عراقچي اهدا كنيم». مساله‌اي كه به نظر مي‌رسيد بايد با توضيحات سيف در مورد دليل اصلي سخنان خود حل شود، اما بهترين سوژه براي دانشجويان اين جنبش شد تا دبير آن از انتقادات ريشه‌اي خود به موضوع برجام ياد كند.
روزنامه اعتماد با انتشار عنوان «اميد» برنده مرحله دوم خواهد بود، نوشت: از شگفتي‌هاي سياست در ايران يكي همين است كه محسن مهرعليزاده در سال ٨٤ با حكم حكومتي رهبر انقلاب و نظر مستقيم ايشان براي انتخابات رياست‌جمهوري تاييد صلاحيت مي‌شود و در حالي كه طي ١٠ سال پس از آن هيچ رفتار خارج از هنجارهاي قانوني و عرفي سياسي انجام نمي‌دهد در سال ٩٤ براي انتخابات مجلس صلاحيتش رد مي‌شود. پاسخ اين شگفتي را خود مهرعليزاده هم نمي‌داند اما در تحليل واقعه هفتم اسفند ٩٤ آن را محصول واكنش جمعي مردم بر اساس يك تحليل مشترك مي‌داند.
اين روزنامه با اشاره به عنوان احكام روزنامه‌نگاران بازداشتي ابلاغ شد، آورد: صبح ديروز احكام روزنامه‌نگاران بازداشتي با انتقال از زندان به دادگاه به آنها ابلاغ شد. به گزارش ايلنا، در حالي كه صبح ديروز متهمان پرونده مربوط به روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده از زندان به دادگاه منتقل شدند، راي صادر شده از سوي دادگاه به آنها ابلاغ شد كه بر اين اساس «احسان مازندراني» به 7 سال حبس تعزيري به اتهام اجتماع و تباني و فعاليت عليه نظام محكوم شد. «سامان صفرزايي» نيز به اتهام اجتماعي و تباني به قصد بر هم زدن امنيت كشور به ۵ سال حبس تعزيري محكوم شد. همچنين «داوود اسدي» و «آفرين چيت‌ساز» از ديگر متهماني بودند كه به ترتيب به ۷ و ۱۰ سال حبس تعزيري محكوم شدند. با توجه به اينكه حكم 4 متهم اين پرونده ديروز به خودشان ابلاغ شده است طبق قانون آنها به مدت 20 روز فرصت دارند اعتراض خود را به حكم صادر شده ارايه دهند.
هشدار براي تبديل «ري» به «هرندي» جديد، عنوان ديگر روزنامه اعتماد است، در اين مطلب مي خوانيم: بعد از گذشت دو سال از طرح مساله جدايي ري از تهران كه در نهايت به سرانجامي نرسيد ديروز شهر ري، محور اصلي جلسه شوراي شهر تهران شد تا اعضاي شوراي پايتخت ضمن آشنايي با پرده‌هايي از مشكلات اين منطقه فكري براي حل آنها بكنند. در اين بين هشدار براي تبديل شهر ري به «هرندي ٢» بي‌شك يكي از مهم‌ترين و اصلي‌ترين محورهاي مطرح‌شده در اين جلسه بود.
اين روزنامه همچنين در صفحه نخست عنوان هاي «انتقاد هاشمي رفسنجاني از كساني كه تحريم‌ ها را «نعمت» مي ‌دانستند: تلاش مي‌ كنند تحريم‌ها را برگردانند»، «پيش‌بيني احمد توكلي از سرنوشت لايحه برنامه: برنامه ششم در مجلس نهم تصويب نمي‌ شود»، «داريوش مهرجويي درباره ي سومين رمانش: آرزويم اين بود رمان بنويسم» و «ابوالفتح كارشناس مسائل آمريكا: جانشين اوباما جايگزيني براي برجام ندارد» را انتشار داد و ستون نگاه روز عنوان «پايان گام دوم در مرحله دوم» به قلم الهه كولايي فعال سياسي را برجسته كرد.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید