Performancing Metrics

تنش در اعتراض های شبانه پاریس | اتاق خبر
کد خبر: 338835
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 15:31
میدان رپوبلیك تخلیه شد
میدان «رپوبلیك» پاریس پس از یك ماه اعتراض شبانه، دیشب (یكشنبه شب) به علت حضور افرادی كه «ارازل و اوباش» معرفی شدند، تخلیه شد.

اتاق خبر - به گزارش تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، پلیس دیشب در پی حضور حدود 60 «فرد خشن» در تجمع اعتراضی جنبش «ایستاده در شب»، میدان رپوبلیك را تخلیه كرد و ایستگاه مترو میدان را نیز بست.
خبرنگار خبرگزاری فرانسه نیز تایید كرد كه تجمع دیشب معترضان پس از اخلالگری «ارازل و اوباش»، كه پیشتر در مورد حضور آنان در راهپیمایی روز كارگر هشدار داده شده بود، ناتمام ماند. لو فیگارو نوشت: افراد خشن با حضور در تجمع میدان رپوبلیك به پرتاب اشیایی به سوی پلیس اقدام كردند. آنها همچنین جعبه های چوبی و سطل های زباله را در میدان و در ورودی ایستگاه مترو رپوبلیك كه پیش از درگیری بسته شده بود، به آتش كشیدند.
پلیس كه با شلیك گاز اشك آور به این اقدامات پاسخ داد، اعلام كرد: در جریان ناآرامی ها، ویتروین یك مغازه فروش وسایل ورزشی شكست و تعدادی درپوش چاه خیابان نیز جا به جا شد.
رئیس پلیس پاریس گفت: در پی بروز تنش از فعالان جنبش ایستاده در شب خواسته شد به تجمع خود پایان دهند، اما نیم ساعت پس از این درخواست هنوز 600 نفر در میدان رپوبلیك حضور داشتند. پلیس پس از هشدارهای مكرر برای تخلیه میدان وارد عمل شد.
سه ساعت پیش از ناآرامی های میدان رپوبلیك، تعدادی از شركت كنندگان در راهپیمایی روز كارگر در میدان «ناسیون» پاریس نیز با شلیك گاز اشك آور متفرق شدند. به گفته پلیس در جریان این راهپمیایی دیروز در پاریس، حدود 10 نفر بازداشت و دو نفر مجروح شدند.
«مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه، دیروز (یكشنبه) ساعاتی پیش از برگزاری راهپیمایی روز جهانی كارگر (اول مه/ 12 اردیبهشت) در مورد حضور احتمالی ارازل و اوباش در جریان راهپیمایی هشدار داده گفت: در زمان برگزاری اعتراض ها هر كس باید مسئولیت های خود را بپذیرد.
ارائه لایحه اصلاح قانون كار فرانسه به مجلس توسط دولت، از یك ماه پیش اعتراض های مردمی را در پی داشت كه به شكل های گوناگون چون تجمع، تظاهرات و اعتصاب در فرانسه برگزار شد؛ یكی از اشكال این اعتراض، اشغال شبانه میدان رپوبلیك پاریس و شكل گیری جنبش ایستاده در شب بود، كه از 31 مارس (12 فروردین) تا دیشب هر شب برگزار شده است.
لایحه اصلاح قانون كار كه به نام «مریم الخمری» وزیر كار فرانسه، مشهور شده، دست كارفرمایان را برای اخراج كارگران باز‌تر می كند و نرخ پرداخت‌ های اضافه‌ كاری و نیز اضافه‌ كاری در شب را كاهش می ‌دهد. افزایش اختیارات شركت‌ ها در تغییر ساعات قانونی كار در هفته نیز از جمله موارد اصلاحی قانون كار است.
الخمری كه سپتامبر (شهریور) پارسال با وعده كاهش نرخ بیكاری جانشین «فرانسوا روبسامان» در دولت فرانسه شد، در پارلمان كشورش از طرح جنجالی اصلاح قانون كار دفاع كرده و آن را با ترغیب كارفرمایان به جذب نیروی بیشتر همسو می داند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید