Performancing Metrics

مخالفت مجلس با افزایش اختیارات مدیران‌عامل سازمان‌های مناطق آزاد | اتاق خبر
کد خبر: 339152
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1395 - 13:59
مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با افزایش اختیارات مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد مخالفت کرده و جهت بررسی‌های بیشتر این ماده را به کمیسیون مربوطه ارجاع داد.

اتاق خبر: بر اساس ماده الحاقی 60 لایحه مذکور، مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد به نمایندگی از طرف دولت بالاترین مقام منطقه محسوب شده و مسئولیت نظارت و هماهنگی در چگونگی انجام وظایف و اختیارات و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی مستقر در این مناطق به استثنای دستگاه‌های دفاعی و امنیتی و سیاسی را عهده دار می‌باشند.

همچنین اختیارات فرماندار در مورد مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مناطق آزاد تجاری صنعتی به مدیر عامل سازمان مناطق آزاد واگذار می‌شود. ضمن این که بر اساس این ماده مناطق آزاد مجاز به ثبت تاسیس کشتی‌ها، طبق قوانین جاری بین‌المللی شدند.

با توجه به افزایش اختیاراتی که در این ماده به مدیران عامل سازمان مناطق آزاد داده می‌شد نمایندگان مجلس با این ماده مخالفت کرده همچنین به حذف آن نیز رأی ندادند. بنابراین جهت پاره‌ای اصلاحات و بررسی‌های بیشتر به کمیسیون اصلی بررسی کننده این لایحه ارجاع شد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید