Performancing Metrics

نمايشگاه روسيه فرصتي براي دسترسي به بازار‌هاي جهاني | اتاق خبر
کد خبر: 339471
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1395 - 23:37
ابراهيم نكو، عضو كميسيون اقتصادي مجلس مطرح كرد:
ابراهيم نكو، عضو كميسيون اقتصادي مجلس برگزاري نمايشگاه اختصاصي ايران در مسكو را فرصتي مناسب براي توليدكنندگان و صنايع داخلي كه اراده‌اي محكم و نيتي خالصانه در توليد دارند، دانست

اتاق خبر - وی در رابطه با اهميت اين نمايشگاه گفت: نمايشگاه‌هاي توليدي، اقتصادي و صنعتي محلي مناسب براي عرضه توانايي‌ها و قابليت‌هاي كشور‌ها هستند كه در همين راستا توليدكنندگان داخلي كشور به كشورهاي ديگر معرفي شده و براي عرضه كالاي خود در بازارهاي مختلف فرصت‌هاي فراواني به دست آورده و بهتر مي‌توانند در شيوه‌هاي توليد تجديدنظر كنند.

وي توضيح داد: ما با حضور خود در اين نمايشگاه به نقاط ضعف و قدرت خود پي برده و در صورت ارائه قابليت‌ها و ظرفيت‌هايي كه در اين زمينه داريم، مي‌توانيم كشورهاي ديگر را به بازار داخلي خود متمايل و جذب كنيم و از طرفي با اين كار رغبت توليد‌كنندگان را براي فعاليت‌هاي اقتصادي و افزايش كيفيت محصولات آنها، بالا ببريم.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس در ادامه گفت: اينگونه نمايشگاه‌ها به ما فرصت بازنگري در شيوه‌هاي توليد و تجديدنظر در فعاليت‌هاي اقتصادي مي‌دهد و آينده تجاري كشور را براي دسترسي به بازار‌هاي جهاني روشن مي‌سازد. براي مثال در نتيجه كم‌كاري‌هاي ما، كشورهاي ديگر بازار‌هايي كه توان دستيابي به آن را داشتيم، تصاحب كردند بنابراين اكنون زمان جبران كم‌كاري‌ها و تغيير نگرش كشورهاي پيراموني نسب به توليد كشورمان است.

نكو تاكيد كرد: اما اين به تنهايي كفايت نمي‌كند. توليد بايد برنامه‌هاي مدون‌تر و همه‌جانبه نگر‌تري داشته باشد. بدون برنامه‌ريزي حضور در اين نمايشگاه‌ها كمكي نخواهد كرد. بلكه در كنار اين حضور حمايت‌هاي دولت، دولتمردان و حاميان توليد اهميت بسزايي دارد.

وي به ضعف‌هاي گذشته توليد و صنعت كشور اشاره كرد و گفت: تا به امروز ضعف‌هاي بسياري گريبانگير صنايع و بخش توليد بوده است و با وجود تلاش‌هاي دولت يازدهم براي برطرف كردن اين ضعف‌ها و علاقه وافر آن براي جبران كمبودها اما در عمل اقدام خاصي صورت نگرفته و دولت بايد بسيار بيشتر از اين تلاش كند تا بتواند به وظايف خود عمل كند.

نكو در پايان گفت: دولت كارنامه خوب برجام و توافقات هسته‌اي را پشت سر دارد، در رابطه با تجارت نيز بايد بر اساس اين كارنامه دستاوردهاي مهمي داشته باشد بنابراين لازم است تجار را از حمايت‌هاي مادي و معنوي خود محروم نكند.

لازم به توضيح است نمايشگاه اختصاصي ايران در مسكو 22 تا 24 ارديبهشت ماه از سوي شركت بين‌المللي رهكار پالايش مير برگزار مي‌شود.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید