Performancing Metrics

کاهش مشکل سرمایه در گردش تولید با گشایش مجدد ال‌سی ریالی | اتاق خبر
کد خبر: 33991
تاریخ انتشار: 11 آذر 1391 - 12:59

 

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه گشایش مجدد ال‌سی ریالی قطعا مشکلات سرمایه در گردش تولیدکنندگان را برطرف می‌کند، گفت: جایگزینی واحد پولی ریال به‌جای دلار از بسیاری محدودیت‌ها مانند نقل ‌و انتقال آن می‌کاهد.

یحیی آل اسحاق در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مصوبه اخیر شورای پول‌واعتبار مبنی بر گشایش مجدد ال‌سی ریالی، اظهار داشت: این اقدام در روابط تجاری میان کشورهایی مانند ترکیه و افغانستان قطعا تأثیر بسزایی خواهد گذاشت،به‌ طوری‌ که خرید و فروش با محدودیت کم‌تری صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون معاملات به صورت نقدی انجام می‌شود و در شرایط فعلی که واحدهای تولیدی با مشکلاتی از قبیل سرمایه در گردش مواجه هستند، گشایش مجدد ال‌سی ریالی بسیار مؤثر خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: نظام بانکی قصد دارد تا با ایجاد فرصتی دوباره گشایش ال‌سی ریالی را از سر بگیرد.

آل اسحاق بیان کرد: اگر قرار باشد که خرید‌ها و مبادلات تجاری میان ایران و کشورهایی نظیر ترکیه و افغانستان به همین شکل نقدی انجام شود، قطعا دچار مشکلات بیشتری خواهیم شد.

وی تأکید کرد: خریدهای بلند میان نیازمند یک‌سری ضمانت‌نامه‌های بانکی است و با گشایش مجدد ال‌سی‌ ریالی نیاز به نقدینگی هم به مراتب کاسته خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در رابطه با جایگزینی ریال به جای دلار در مبادلات تجاری باید تمهیداتی اندیشیده‌شود به مزایای این امر اشاره و عنوان کرد: تسهیل در روابط تجاری میان ایران و دیگر کشور‌ها و حذف محدودیت‌هایی مانند نقل‌وانتقال از دیگر مزایای گشایش مجدد ال‌سی ریالی است.

وی همچنین تصریح کرد: پس از اینکه دستورالعمل مصوبه اخیر شورای پول اعتبار منتشر شود در خصوص دیگر زوایای این اقدام اظهار نظر می‌کنم.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید