Performancing Metrics

ادعای موفقیت كوربین و كامرون در انتخابات محلی انگلیس/ لندن در انتظار شهرداری مسلمان | اتاق خبر
کد خبر: 340128
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 01:17
نتایج اولیه انتخابات 'پنجشنبه بزرگ' ؛
آخرین نتایج انتخابات' پنجشنبه بزرگ' انگلیس، كه روز جمعه منتشر شد، نشانگر ادامه پیشتازی حزب كارگر در انتخابات شوراهای محلی در این كشور و پیروزی نسبتا قطعی صادق خان سیاستمدار و فعال حقوق بشر به‌عنوان اولین شهردار مسلمان كلان شهر لندن است.

اتاق خبر - براساس نتایج منتشر شده ، حزب كارگر اگرچه در انتخابات پارلمان محلی اسكاتلند شكست سختی خورد اما توانسته است كه با پیروزی در انتخابات پارلمانی ولز ، موفقیت قبلی‌اش را تكرار كند.
در انتخابات 'پنجشنبه بزرگ ' علاوه بر انتخاب اعضای 124شورای محلی، شماری از شهرداران و نیز 40 تن از كمیسرهای پلیس در مناطق مختلف این كشور و همچنین اعضای پارلمان‌های محلی اسكاتلند، ولز و ایرلندشمالی انتخاب می شوند.
در انگلیس، درمجموع 2 هزار و 747 كرسی شورای محلی از جمله شوراهای مناطق و متروپلیتن ها وجود دارد كه نامزدهای احزاب سیاسی به‌ویژه احزاب كارگر و محافظه‌كار رقابت شدیدی برای به دست آوردن آنها دارند.
براساس نتایج اولیه انتخابات شوراهای محلی كه در تارنمای روزنامه گاردین انعكاس یافته و دایما به روز می شود، حزب كارگر تاكنون 866 كرسی، حزب محافظه‌كار452 كرسی و حزب لیبرال دمكرات 182 كرسی به دست آورده‌اند.
اما رسانه‌های متعلق به محافظه‌كاران و حتی دیوید كامرون رهبر این حزب بدون توجه به نتایج به‌دست‌آمده در شورای های محلی، تنها به اتكا به شكست حزب كارگر در انتخابات پارلمان محلی اسكاتلند حملات شدیدی را علیه جرمی كوربین رهبر این حزب شروع كرده‌اند.
در حال حاضر پارلمان محلی اسكاتلند كه دارای 129 كرسی است، در اختیار حزب ملی اسكاتلند به رهبری 'نیكلا استروجن' است كه از سال 2007 میلادی، با كنار زدن حزب كارگر توانسته است حكومت محلی را در این منطقه در اختیار بگیرد.
براساس نتایج به‌دست‌آمده، حزب ملی اسكاتلند توانسته است از 129 كرسی یاد شده ، 63 كرسی به دست آورد كه نسبت به دوره قبلی شش كرسی از دست ‌داده است.
ضمن اینكه این حزب برای در اختیار گرفتن قدرت كامل پارلمان محلی اسكاتلند به 65 كرسی نیاز داشت كه با این نتیجه اكثر مطلق پارلمان نیز از دست داده است.
حزب محافظه‌كار در انتخابات پارلمانی اسكاتلند با كسب 31 كرسی و حزب كارگر با 24 كرسی بعد از حزب ملی اسكاتلند قرارگرفته‌اند.
جرمی كوربین رهبر حزب كارگر روز جمعه مدعی شد كه حزبش بیش‌ از پیش بینی‌های صورت گرفته، توانسته است موفقیت به دست آورد.
وی در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه جشن پیروزی اعضای حزب كارگر در شفیلد، ضمن متهم كردن برخی از رسانه‌ها به‌دروغ گویی و عدم بیان حقایق، گفت: ما هرگز در این انتخابات دچار مانعی نشدیم و تاكنون از خیلی از نتایج به‌دست‌آمده، بسیار راضی هستم .'
رهبر حزب كارگر در پاسخ به سئوال خبرنگار گاردین، با اشاره به برخی از نتایج به‌دست‌آمده از انتخابات شوراهای محلی گفت: ما از كرسی‌هایی كه در سال 2012 میلادی به دست آورده بودیم دفاع كردیم و در برخی از مناطق كار ما بسیار خوب بوده است.'
وی افزود: 'ما بسیار بهتر ازآنچه رسانه‌ها پیش‌بینی كرده بودند، نتیجه به دست آورده‌ایم و ما به سمت جلو در حال حركت هستیم.'
كوربین همچنین در پاسخ به خبرنگار روزنامه دست راستی دیلی تلگراف كه در مورد چالش‌هایی كه با آن مواجه است سئوال كرده بود، با طعنه گفت: 'من عاشق تلگراف هستم . شما فوق‌العاده و عالی هستید.'
وی افزود: 'من در كمتر یك سال پیش به‌عنوان رهبر حزب كارگر انتخاب‌شده‌ام و در این مدت مبارزه انتخاباتی فوق‌العاده‌ای صورت داده‌ام و به شما در اینجا می‌گویم برخلاف پیش‌بینی روزنامه شما كه انتظار داشتید كرسی‌های زیادی را از دست بدهیم ، ما به خوبی مبارزه انتخاباتی را پیش بردیم و توانستیم كرسی‌هایی در نورویچ و سایر مناطق به دست آوریم.'
روزنامه دیلی تلگراف پیش‌بینی كرده بود كه حزب كارگر ممكن است كه در انتخابات شوراهای محلی 150 كرسی را از دست بدهد كه با توجه به در پیش بودن انتخابات عمومی سال 2020 میلادی موقعیت كوربین به‌عنوان رهبر این حزب را به خطر خواهد انداخت.
در همین حال دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس نیز روز جمعه در سخنانی در جمع هواداران حزب محافظه‌كار در پتربورگ گفت: بعد از شش سال در دست داشتن قدرت، ما واقعا موقعیتمان در حكومت‌های محلی قدرتمندتر شده است.
وی با اشاره به نتایج انتخابات روز گذشته مدعی شد كه حزب كارگر ' به‌طور كامل ارتباطش را با عموم مردم ' از دست ‌داده است.
نخست‌وزیر انگلیس گفت: حزب كارگر با غلتیدن به سمت جناح چپ و سیاست‌های اقتصادی غیرقابل اجرا، این مساله را فراموش كرده است كه مردم خواهان شغل، رفاه، مسكن مناسب و مالیات كمتر هستند. و این تنها حزب محافظه‌كار به‌عنوان یك جریان اصلی است كه می‌تواند به كشور و جامعه خدمت كند.
در همین حال بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، پیروزی «صادق خان» سیاستمدار مسلمان انگلیسی و نامزد حزب كارگر، در انتخابات شهرداری لندن، تقریبا قطعی است.
به گزارش گاردین، تاكنون 70 درصد ارای انتخابات شهرداری لندن شمارش شده و صادق خان با فاصله زیادی از سایر رقبایش پیشتاز است.
صادق خان 45 ساله وكیل حقوق بشر است كه اصلیتی پاكستانی دارد. پدر وی راننده و مادرش خیاط است و در صورت پیروزی اولین مسلمانی خواهد بود كه اداره پایتخت یكی از بزرگترین قدرت های اقتصادی جهان را برعهده خواهد گرفت.
نامز حزب كارگر از سوی رقیبش ' زاك گلدسمیت'، نامزد محافظه كاران متهم شده بود كه از افراط گرایان حمایت می كند.
زاك گلدسمیت 41ساله، كه فرزند یك میلیارد فرانسوی انگلیسی است، از حمایت دیوید كامرون، و بوریس جانسون، شهردار فعلی لندن و از مدافعان خروج انگلستان از اتحادیه اروپا بهره مند است.
با اعلام نتیجه انتخابات شهرداری لندن، بوریس جانسون، شهردار جنجالی لندن پس از هشت سال با تالار شهر خداحافظی خواهد كرد.
انتظار می رود كه نتایج اولیه انتخابات 'پنجشنبه بزرگ ' كه برای احزاب سیاسی انگلیس با توجه به انتخابات عمومی سال 2020 میلادی بسیار مهم ارزیابی می شود، در اوایل روز جمعه و نتیجه نهایی تا روز یكشنبه آینده معلوم شود.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید