Performancing Metrics

3 رشته فنی و حرفه‌ای جدید در کشور ایجاد شد | اتاق خبر
کد خبر: 341071
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 22:52
معاون دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، از افزوده شدن سه رشته حمل و نقل، معماری داخلی و مکاترونیک به رشته‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، محمدمهدی کاظمی، امروز(20 اردیبهشت) در نشست با خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان، اظهار کرد: مسابقات علمی عملی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سه سطح هنرستان، استان و کشوری برگزار می‌شود که استان کردستان برای انجام مسابقات مرحله کشوری انتخاب شد.

 وی با اشاره به اینکه این مسابقات در 36 رشته برگزار می‌شود، افزود: امسال برای اولین بار دو رشته نمایش و سینما نیز به این مسابقات افزوده شد.

 معاون دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: این مسابقه در مرحله هنرستانی با رقابت 15 هزار دانش آموز به صورت تئوری در سراسر کشور برگزار شد.

 وی شمار راه یافتگان به مرحله علمی را 3679 اعلام و ذکر کرد: در مرحله پایانی این دوره از مسابقات در کردستان نیز 227 نفر از سراسر کشور به رقابت می‌پردازند.

 وی اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای موجب توسعه پایدار، اقتصاد پویا و همچنین شکوفایی صنعت و اقتصاد خواهد شد.

 کاظمی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت اشتغال و تحول تولید، افزود: مسابقات علمی عملی یکی از برنامه‌هایی است که در این راستا برگزار می‌شود.

 وی همچنین از آموزش‌های همراه با تولید در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش خبر داد و افزود: برگزاری مسابقات علمی عملی موجب می‌شود تا توجه خاصی به هنرستان‌های لازم التوجه صورت گیرد و وضعیت آموزش‌های ارائه شده سنجیده شود.

 معاون دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از افزوده شدن سه رشته حمل و نقل، معماری داخلی و مکاترونیک به رشته‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و خاطرنشان کرد: اشاعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از جمله اهداف اساسی آموزش و پرورش است که این مسابقات نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید