Performancing Metrics

۳۷.۹ درصد دانش آموزان کشور دررشته های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند | اتاق خبر
کد خبر: 341101
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 00:48
معاون مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در حال حاضر ۳۷.۹ درصد دانش آموزان کشور در رشته های شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند.

به گزارش اتاق خبر، محمدمهدی کاظمی امروز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت آغاز سیزدهمین مسابقات علمی و عملی هنرستان های فنی و حرفه ای و کشاورزی کشور در سنندج برگزار شد، گفت: مرحله هنرستانی این دوره از مسابقات با شرکت ۱۵ هزار نفر از هنرجویان سراسرکشور در ۳۶ رشته برگزار شد.

وی عنوان کرد: از تعداد مذکور ۳ هزار و ۶۷۹ نفر به مرحله  استانی سیزدهمین دوره مسابقات علمی عملی هنرستان ها راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه ۲۲۷ نفر از برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه یافتند، بیان کرد: این مرحله هم در ۱۴ حزوه و ۳۶ رشته درحوزه های آزمونی واقع در شهرهای سنندج و قروه از ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز می شود.

معاون مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هدف اصلی ما از برگزاری مسابقات علمی و عملی هنرستان های فنی و حرفه ای و کشاورزی شناسایی هنرستان هایی است که نیاز به توجه و تجهیز امکانات بیشتری هستند و همچنین سنجش وضعیت آموزشی این هنرستان ها است.

کاظمی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات را معرفی و ترویج رشته های فنی و حرفه ای خواند و اظهارداشت: اهالی رسانه در معرفی رشته های فنی و حرفه ای و انعکاس این رویداد نقش موثری برعهده دارند که انتظار می رود آن را به نحو احسن انجام دهند.

وی از تدوین و طراحی چهار رشته جدید فنی وحرفه ای در کشور خبرداد و عنوان کرد: رشته های معماری داخلی، مکاترونیک، حمل و نقل و تولید برنامه های تلویزیونی از رشته های جدید فنی و حرفه ای در کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۴ سال از ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در کشورما می گذرد، گفت: نخستین هنرستان در ایران توسط آلمانی ها بنانهاده شد.

معاون مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش پرداختن به مباحث فنی و حرفه ای را امری ضروری خواند و اظهارداشت: ارتقای رشته های فنی و حرفه ای منجر به توسعه پایدار و اقتصاد پویا در کشور می شود.

کاظمی با اشاره به اینکه در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با اشتغال کشور معظم له بر تحول و تقویت آموزش های فنی و حرفه ای تاکید کردند، افزود:یکی از محورهای اصلی بحث رهبری هم در دیدار اخیر معلمان با ایشان هم توجه به آموزش های فنی و حرفه ای و توسعه رشته های فنی در هنرستان های سراسر کشور بوده است.

وی با بیان اینکه از سال تحصیلی آینده دوره هنرستان هم سه ساله می شود بیان کرد: شیوه نامه بهبود و بهره وری در تولیدات هنرستان ها هم در سال جاری به ادارات کل فنی و حرفه ای استان های سراسر کشور ابلاغ شده است.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید